اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور مسئولان

161 خانواده یتیم در کنگان حمایت شدند

خبرگزاری فارس: در آیینی با شکوه تعداد 161 خانواده یتیم در شهرستان کنگان مورد حمایت قرار گرفتند.

161 خانواده یتیم در کنگان حمایت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در دیدار صمیمی با جمعی از ایتام کمیته امداد امام (ره) کنگان با بیان آیاتی از قرآن مبنی بر دستور خداوند سبحان بر رسیدگی به ایتام و مستمندان اظهار داشت: مؤمن واقعی کسی است که به فقرا و نیازمندان رسیدگی کند و بر هر مسلمان فرض است که ایتام را مورد محبت قرار دهد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) و بزرگان دین تاکیدات زیادی بر یتیم‌نوازی و رسیدگی به مشکلات ایتام داشته‌اند و دستگیری از مستضعفان از سنت‌های اسلامی است.

امام جمعه کنگان خاطر نشان کرد: نظام اسلامی همواره یار و یاور فقرا و محرومان بوده و از زمان تشکیل کمیته امداد تاکنون این روند تداوم داشته است که البته همه مردم باید در این امر خیر مشارکت کرده و به همنوعان خود نیکی کنند.

محمودی با اشاره به عملکرد معصومان در رسیدگی به ایتام اذعان داشت: امیرالمؤمنین علی (ع) سرچشمه همه خوبی‌ها و نمونه مثال‌زدنی فضایل اخلاقی است و در فضایل حضرت همین بس که دانشمندان مسیحی آرزو می‌کنند "ای کاش علی (ع) متعلق به ما بود تا به وسیله‌اش بر چهار رکن علم عالم فائق می‌آمدیم" و این امام عظیم‌الشأن همواره به یاد ایتام و فقرا بود و به آنها رسیدگی می‌کرد.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد تا سیره علی (ع) را پیشه راه زندگی خود کنند تا با درست زندگی کردن مایه افتخار شیعه باشند.

محمودی خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده بزرگ کمیته امداد گفت: باید با تحصیل علم و دانش سطح آگاهی و مهارت‌های فردی را برای خدمت‌رسانی به جامعه و اعتلای کشور فراهم کرد.

وی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و جوانان این مرز و بوم باید با تلاش و ادامه تحصیل در راستای فتح قله‌های رفیع علم و دانش اهتمام ورزند.

در این آیین کارت هدیه و جوایزی به بیش از 161 خانواده از ایتام کنگان تقدیم شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول