اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ملایر:

1608 یتیم زیر پوشش کمیته امداد ملایر است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: یک هزار و 608 یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام شهرستان هستند که این تعداد توسط 3 هزار و 101 حامی حمایت می‌شوند.

1608 یتیم زیر پوشش کمیته امداد ملایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی کولیوند بعد از ظهر امروز در همایش مبلغان شهرستان ملایر با بیان اینکه کمیته امداد ملایر در راستای محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی را انجام داده است، افزود: در حال حاضر 12 هزار و 305 نفر به صورت دائمی و 10 هزار نفر به صورت موردی زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند.

وی افزود: سال گذشته با کمک‌های مردمی، 515 مورد جهیزیه برای افراد زیر پوشش کمیته امداد ملایر تهیه شد و بیش از یک هزار و 700 دختر در سن ازدواج بین 16 تا 25 سال به جهیزیه نیاز دارند که امسال با کمک بیشتر خیران و نیکوکاران این میزان باید افزایش پیدا کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر افزود: یک هزار و 608 یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام شهرستان ملایر هستند که این تعداد دارای 3 هزار و 101 حامی بوده و سال گذشته حامیان یک میلیارد و 40 میلیون تومان به حساب این تعداد یتیم واریز کرده‌اند.

وی همچنین از ساخت 51 واحد مسکونی، صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 580 میلیون ریال در زمینه آموزشی و فرهنگی و ایجاد یک هزار و 656 اشتغال جدید برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ملایر خبر داد.

کولیوند از وجود 23 هزار صندوق صدقات در این شهرستان خبر داد و افزود: سال گذشته 5 میلیارد و 710 میلیون ریال از این صندوق‌ها جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه به جمع‌آوری زکات در شهرستان ملایر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 90 یک میلیارد و 714 میلیون تومان زکات در شهرستان ملایر جمع‌آوری شد که در این راستا شهرستان ملایر رتبه نخست استان را از آن خود کرده است.

مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هر ساله با کمک خیران برنامه اطعام‌دهی به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد انجام می‌شود که امسال نیز در شب‌های ماه مبارک رمضان این کار انجام خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه جشن رمضان در کمیته امداد ملایر خبر داد و افزود: در این نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مددجویان کمیته امداد به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

کولیوند در ادامه سرکشی به خانواده‌های نیازمند در ماه رمضان، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری احیای لیالی پرفیض قدر و... را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: در این زمینه می‌طلبد خیران شهرستان این نهاد را در کمک‌رسانی به محرومان در ماه رمضان یاری کنند.

وی خطاب به روحانیون افزود: مبلغان و روحانیون می‌توانند روزانه پنج دقیقه از سخنرانی خود را به مباحثی درباره مبانی فقهی زکات و سفارش آن در اسلام، اهمیت آن و آثار فردی و اجتماعی و آثار سوء پرداخت نکردن زکات اختصاص دهند.

مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه عنوان داشت: سنت‌های غلط باید از درون جامعه زدوده شود و با فرهنگ‌سازی مناسب هزینه‌های بی‌مورد صرف هزینه‌های هدفمند و مورد نیاز مردم شود که در این راستا روحانیون باید در منابر و سخنرانی خود این موضوع را به مردم یادآوری و تأکید کنند.

وی در پایان بر پرداخت زکات فطریه به نیازمندان در عید فطر تأکید کرد و گفت: روحانیون باید مردم را به همکاری و هماهنگی با کمیته امداد برای جمع‌آوری یکپارچه زکات فطره در روز عید سعید فطر در مساجد و حسینیه‌ها با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و هزینه آن برای نیازمندان همان منطقه ترغیب و تشویق کنند و زکات فطره بین نیازمندان تقسیم شود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول