اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد ایلام:

180 هزار نفر در ماه رمضان اطعام می‌شوند/ 3000یتیم ایلامی در انتظار حامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: 180 هزار نفر در ماه رمضان اطعام می‌شوند .

180 هزار نفر در ماه رمضان اطعام می‌شوند/ 3000یتیم ایلامی در انتظار حامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی‌حسین احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان و مسئولان کمیته امداد استان ایلام برنامه‌های مختلفی را برای این ماه مبارک تدوین و طراحی کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی در استان ایلام طرح اکرام ایتام است که به صورت مستمر در این ماه اجرایی و محقق می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: طرح گسترش حامی یابی و استفاده از افراد نیکوکار و خیر یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح بوده که در استان اجرایی می‌شود.

احمدی تصریح کرد: گروه‌هایی مشخص شده به ویژه در شب‌های قدر فعالیت می‌شود که افراد خیر و نیکو کار را جذب این طرح مهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: در حال حاضر 3 هزار یتیم بدون حامی در استان ایلام وجود داشته که امیدواریم در ماه مبارک رمضان این تعداد یتیم نیز دارای حامی شوند.

وی ادامه داد: اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی استان ایلام است که به آن توجه می‌شود.  

این مسئول اضافه کرد: در اجرای این طرح 180 هزار نفر در ماه مبارک رمضان توسط کمیته امداد امام خمینی استان ایلام اطعام می‌شوند. 

احمدی تصریح کرد: این اطعام به صورت پخت گرم، به صورت توزیع در درب منازل و ... با ساز و کارهای مختلف توسط این دستگاه محقق خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: کمیته امداد هیچ اصراری ندارد که این خدمت توسط خودش انجام شود بلکه قصد دارد این موضوع را مردمی‌تر کند. 

وی ادامه داد: مسجد، اهالی محل، متولیان خاص و ... می‌توانند با همکاری کمیته امداد امام خمینی استان ایلام این طرح را اجرایی کنند.

این مسئول اضافه کرد: مسجد محوری کردن فعالیت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های مهم کمیته امداد امام خمینی استان ایلام است که به آن عنایت می‌شود. 

احمدی تصریح کرد: طرح اطعام 15 درصد به صورت پهن کردن سفره، 25 درصد به صورت توزیع در درب منازل و 60 درصد هم به صورت سبد جیره خشک اطعام اجرایی می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی استان ایلام در ماه مبارک رمضان طرح همیان مولا حضرت علی (ع) است.

وی ادامه داد: مدل کمک و حجم کمک‌هایی که حضرت امیرالمومنین (ع) داشته مدلی بسیار معنوی و مثال زدنی است.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس کمیته امداد امام خمینی استان ایلام طرح همیان مولا را در ماه مبارک رمضان اجرایی و محقق می‌کند.

احمدی تصریح کرد: در اجرای این طرح مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان همانند شیوه حضرت علی (ع) شب‌ها در درب منازل محرومان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: سه روش برای توزیع همیان مولا در کمیته امداد اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: "کمیته امداد"، "اشخاص معتمد" و "دیگران" سه روش کمیته امداد امام خمینی استان ایلام برای اجرای این طرح است.

این مسئول اضافه کرد: هدف کمیته امداد امام خمینی استان ایلام در اجرای این طرح مردمی کردن این نوع روش و شیوه کمک به محرومان است.

احمدی تصریح کرد: نوع دوستی به مدل اسلامی مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی استان ایلام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: در حال حاضر خیلی از نوع دوستی‌هایی که به ظاهر در دنیا انجام می‌شود از نوع تجاری است.

وی ادامه داد: اما  کمیته امداد امام خمینی استان ایلام همه هدف خود را صرف مردمی شدن طرح‌ها و استفاده کردن از مدل اسلامی در کمک به محرومان است.

این مسئول اضافه کرد: جمع آوری زکات فطره نیز یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی استان ایلام است که به آن عنایت شده است.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول