اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

7 هزار یتیم زیر حمایت کمیته امداد کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد کردستان در حال حاضر از 7 هزار یتیم زیر 15 سال حمایت می‌کند.

7 هزار یتیم زیر حمایت کمیته امداد کردستان

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طرح جامع نظام آموزش خانواده با محوریت آموزش خانوده‌ها و با حضور کارشناسان و مشاوران توانمند اجرا شده و منجر به نتایج خوبی در راستای توانمندی خانواده‌ها شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، در طرح نظام جامع آموزش، برنامه‌های آموزشی بر اساس نیازهای فرهنگی خانواده تدوین و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: صیانت از خانواده، تشویق خانواده‌های محروم به خوداشتغالی و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی و ارتقای بهداشت جسمانی و روانی از اهداف برگزاری طرح نظام جامع آموزش خانواده است.

این مسئول در ادامه از بهره‌مندی 528 خانواده زندانیان کردستانی از خدمات کمیته امداد خبر داد و گفت: این نهاد در سرفصل‌های مختلف با توجه به نیاز خانواده‌ها از آنها حمایت می‌کند.

موسی‌نژاد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی و شرکت در جشن‌ گلریزان در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خدمات خوبی ارائه کرده است.

وی احیای برنامه‌های معنوی زکات، دستگیری از محرومین و حمایت از ایتام و اطعام نیازمندان را از برنامه‌های این نهاد مقدس برشمرد و ادامه داد: کمیته امداد کردستان در حال حاضر از 7 هزار یتیم زیر 15 سال حمایت می‌کند.

به گفته وی، بیش از 13 هزار حامی نیز در کنار خدمات امداد از این کودکان حمایت می‌کنند که 75 درصد آنها غیربومی و از خارج استان هستند.

این مسئول از هدف‌گذاری جذب 5 هزار حامی جدید برای ایتام زیرپوشش این نهاد در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 4 هزار حامی برای ایتام این استان در داخل و خارج از استان جذب شده است.

موسی‌نژاد اطعام ایتام و نیازمندان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه در سال‌جاری با محوریت مساجد، علمای دینی، روحانیون و ماموستایان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: جمع‌آوری 66 میلیارد ریال زکات در استان کردستان موجب شد که این استان جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زکات در سه ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با 212 درصد رشد مواجه شد که این مهم دلیل تدیّن و خلوص نیت مردمان این خطه از میهن اسلامی است.

دبیر ستاد زکات استان کردستان به اجرای 700 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در این استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 500 پروژه از تعداد مذکور به بهره‌برداری رسیده و 200 پروژه دیگر نیز در دست اجراست.

موسی‌‌نژاد رسیدگی به امور فقرا را از اولویت‌‌های اصلی ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال‌جاری نام برد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته 50 درصد از زکات جمع‌‌آوری شده امسال در راستای رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و 900 مسجد در سطح شهرها و روستاهای استان و نقش مساجد در نهادینه کردن پرداخت زکات، امسال مساجد به عنوان محور اصلی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در سطح استان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول