اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

پروفسور گنجی سند افتخار خراسان جنوبی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: استاد پروفسور محمدحسن گنجی سند افتخاری برای استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

پروفسور گنجی سند افتخار خراسان جنوبی است

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی‌ماهانی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: معلم هر اندازه داراى رفتار انسانى مطلوب ولى از نظر علمى ضعیف و ناتوان باشد مورد قبول شاگردان واقع نمی‌شود.

وی با تسلیت درگذشت شخصیت علمی جهان استاد پروفسور گنجی افزود: شخصیت متعادل همراه با تسلط علمى معلم، او را از نظر شاگردان با ارزش و اعتبار می‌کند و معلمى از نظر علمى قوى است که به روش‌هاى ارائه محتوا و چگونگى برقرارى ارتباط، آگاه و بر آنها مسلط باشد.

امام جمعه فردوس استاد پروفسور گنجی را معلمی دانشمند و برخوردار از علم و دانش کافی دانست و تصریح کرد: این شخصیت با علم وافر خود توانست شاگردان زیادی را تربیت کند و به جامعه علمی کشور بسپارد که امروز هر یک از آنها نیز شاگردانی را تربیت می‌کنند.

بابایی ماهانی‌نژاد گفت: خراسان جنوبی از نظر زیست محیطی و جغرافیایی کمبودهای زیادی دارد اما با این وجود این خطه از نظر داشتن نیروی انسانی متخصص غنی‌ترین خطه ایران است و ما باید از این توان در راه پیشرفت استان نهایت استفاده را بکنیم.

وی اخلاص در پندار، کردار و گفتار پروفسور گنجی را مشخصه اصلی اخلاقی این شخصیت دانست و افزود: او با تلاش و مجاهدت علمی در طول 100 سال زندگی پرثمر خود خدمات زیادی را به کشور ارائه کرده است.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: استاد پروفسور گنجی شخصیتی فراملی و جهانی و مایه مباهات خراسان جنوبی و کشور ایران است.

بابایی ماهانی‌نژاد افزود: پروفسور گنجی یکی از 15 جغرافیدان بزرگ دنیا است و جوانان و دانشجویان باید زندگی این شخصیت را به عنوان الگوی مناسبی برای دستیابی به علم و دانش مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) گفت: دانش بهتر از ثروت است چرا که دانش نگهدارنده انسانها بوده ولی انسان باید دارایی را حفظ کند و آنچه امروز سبب ماندگاری نام پروفسور گنجی شده دانش و خدمات ارزنده وی به جامعه علمی است.

امام جمعه فردوس افزود: بنیانگذار و رئیس هواشناسی ایران و آسیا، عضو شورای اجرایی هواشناسی جهانی، بنیانگذار و رئیس انجمن جغرافیدانان ایران، بنیانگذار و رئیس دانشگاه بیرجند، عضو هیئت علمی دایرة المعارف بزرگ اسلامی، دانشمند برگزیده سال 2001 هواشناسی جهانی و یکی از 15 خدمتگزار مهم علم جغرافیا در قرن 20 از جمله مسئولیت‌های پروفسور گنجی بوده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول