اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر با کشتار میانمار لگدمال شد

خبرگزاری فارس: دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی ضمن محکومیت کشتار مسلمانان میانمار، تاکید کرد: حقوق بشر مورد ادعای غربیان در میانمار رنگ باخت و میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر با کشتار مردم مسلمان میانمار لگدمال شد.

میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر با کشتار میانمار لگدمال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، این کمیسیون با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت کشتار مسلمانان میانمار تاکید کرده است: احترام به حقوق پیروان ادیان و فراهم آوردن زمینه‌های بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای اقلیت‌های دینی و قومی اصلی پذیرفته شده در همه مکاتب بشری بوده و انتظار می‌رود دولت میانمار شرایط لازم را برای همبستگی و وحدت ملی و حقوق مربوط به مسلمانان در آن کشور فراهم و از هرگونه اعمال خشونت و وقوع فجایع انسانی در این زمینه جلوگیری به عمل آورد.

در این بیانیه از اظهارات اخیر رئیس جمهوری میانمار که انکار می‌کند مسلمانان روهینگا شهروندان این کشور هستند اظهار تاسف و یادآوری شده است دولت میانمار به عنوان عضو سازمان ملل ملزم به رعایت معاهدات بین‌المللی حقوق بشر از جمله توافقنامه‌ها و اعلامیه‌های مربوط به شیوه برخورد با شهروندانش است.

دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی این گونه حرکت‌های غیر انسانی را محکوم کرده و از جهانیان می‌خواهد به بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر دوباره نظر افکنند و به این سئوال پاسخ دهند که آیا سکوت معنادارشان، بیانگر آن نیست که قوانین بشردوستانه حقوق بین‌الملل رنگ باخته و ضمانت اجرای خود را از دست داده است.

این دفتر از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد اقدامات عملی لازم را برای توقف این جنایات انجام داده و برای برگزاری جلسه اضطراری رؤسای سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی برای جلوگیری از این نسل‌‌کشی اقدام کند.

در تازه‌ترین کشتار مسلمانان توسط هندوها و بودایی‌های افراطی در روستاها و مناطق شمال و شمال غربی میانمار، در حضور نیروهای نظامی و انتظامی این کشور، بودائیان به روستاهای مسلمان‌نشین حمله کرده و علاوه بر آتش زدن خانه‌های آنها، بسیاری را زنده زنده در آتش سوزانده، به زنان و دختران تجاوز کرده و باقیمانده را هم فراری دادند. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول