اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان با محکوم کردن قتل عام مسلمانان میانمار

نهادهای بین‌المللی هیچ‌ عکس‌العمل مناسبی نشان نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان با اشاره به قتل عام مسلمانان میانمار گفت: هیچ‌ عکس‌العمل مناسبی را از نهادهای بین‌المللی یا کشورهای بزرگ دنیا شاهد نیستیم.

نهادهای بین‌المللی هیچ‌ عکس‌العمل مناسبی نشان نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: مشکل بزرگ دنیای امروز و مسلمان‌های عالم قدرت‌های مستکبر جهان هستند که همواره به دنبال توطئه بوده تا مسلمان‌ها را بیازارند.

وی ظلم و ستم‌هایی را که در شرایط کنونی در مورد مسلمانان صورت می‌گیرد، وحشتناک عنوان کرد و افزود: دنیا هم در برابر این جنایات ساکت و صامت نشسته است.

جعفری ابراز داشت: هیچ‌ عکس‌العمل مناسبی هم از نهادهای بین‌المللی یا کشورهای بزرگ دنیا دیده و شنیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: می‌بینیم که خواهران و برادران ما در گوشه و کنار این عالم هستی چگونه زندگی می‌کنند، مردم مسلمان میانمار را قتل عام می‌کنند و دنیا ساکت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: طبق نقل‌ قول‌های متعدد هزاران نفر از مردم مظلوم و مسلمان میانمار به قتل رسیدند، اما هچ‌کس اعتراضی نکرده است.

جعفری با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال منافع مالی خود هستند، خاطرنشان کرد: هر کجا که منفعت آنها در میان باشد، وارد عرصه می‌شوند و هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: اما اگر مسئله‌ای به نفع مردم مسلمان یا دیگران باشد، سکوت می‌کنند.

جعفری با اشاره به حوادث روزهای اخیر کشور سوریه ابراز داشت: ما نمی‌گوییم که حکومت کشور سوریه بدون اشکال و کاملا صحیح است، اما فشاری که صهیونیسم بین‌الملل و آمریکای مستکبر علیه این کشور تدارک دیده‌اند، تنها برای این است که در برابر این جنایتکاران ایستاده است.

وی اذعان داشت: استکبار نمی‌خواهد ذره‌ای به صهیونیست‌ها فشار وارد شود و کسی از آنها انتقاد کند.

خطیب جمعه کرمان افزود: اگر مسلمان‌ها وحدت خود را حفظ می‌کردند و دست اخوت می‌دادند، می‌توانستیم بزرگ‌ترین حکومت‌ها را از پا در آوریم، اما چنین وحدتی به چشم نمی‌خورد.

جعفری عنوان کرد: دشمنان اسلام کاری کرده‌اند که مسلمان‌ها نتوانند با یکدیگر برادر و متحد باشند، امیدواریم که خداوند در این ماه شریف رمضان شر و ظلم همه مستکبران را به خودشان باز گرداند.

امام جمعه کرمان همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید از پروردگار خود بخواهیم که توفیق روزه گرفتن و قرائت قرآن را به ما عنایت کند.

وی تصریح کرد: اگر در این ماه موجبات آرامش خود را فراهم نکنیم در هیچ زمان دیگر نمی‌توانیم به این مسئله برسیم.

جعفری خاطرنشان کرد: باید به روح و حقیقت روزه توجه داشته باشیم و به گونه‌ای نباشد که نتیجه آن تنها تشنگی و گرسنگی باشد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول