اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی کشتار مسلمانان میانمار عنوان شد

علم‌الهدی: تشکیل جلسه فوق‌العاده وزارت امورخارجه با شوراهای همکاری آسه‌آن

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد در پی ‌کشتار مسلمانان میانمار خواستار تشکیل جلسه‌ای از سوی مسئولان وزارت امورخارجه با شورای همکاری جنوب شرقی آسیا(آسه آن) به منظور بررسی وضعیت مسلمان این کشور شد.

علم‌الهدی: تشکیل جلسه فوق‌العاده وزارت امورخارجه با شوراهای همکاری آسه‌آن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، به کشتار مسلمان میانمار اشاره و اظهار کرد: یکی از مسئله‌های که در حال حاضر شاهد آن هستیم کشتار مردم مسلمان کشور میانمار است.

امام جمعه مردم مشهد با اشاره جمعیت مسلمان میانمار گفت: کشور میانمار دارای 800 هزار مسلمان است و اکنون یک عده مشرک بودایی در این کشور در یک اقدام اسفبار دست به کشتار مردم و قتل و عام آنان زدند.

 

سکوت جوامع بشری و دولت میانمار

عضو خبرگان رهبری در ادامه گفت: اما آنچه که در ارتباط با کشتار مردم مسلمان میانمار جای تاسف دارد سکوت جوامع بشری و حتی دولت میانمار در قبال این کشتار است.

وی افزود: من به عنوان یک طلبه از مسئولان وزارت خارجه می خواهم که در اقدامی سریع با تشکیل جلسه با اعضای شورای همکاری جنوب شرقی آسیا (آسه آن) این موضوع را بررسی کند و به فریاد مسلمانان این کشور برسند چرا که کشور میانمار یکی از اعضای آسه‌آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: رمضان محور اصلی عبادت و بندگی است و در این میان روزه ماه مبارک رمضان از دیدگاه‌های مختلف قابل بررسی است.

رمضان ماه مقاومت اقتصادی ملت ایران

وی در ادامه به تحریم‌های اخیر کشورهای استکباری بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: رمضان و روزه این ماه از دیدگاه‌‌های گوناگون قابل بررسی است و یکی از دیدگاه‌هایی که برای روزه ماه مبارک رمضان مطرح است دیدگاه اقتصادی این فریضه به عنوان تمرینی برای مقاومت اقتصادی است.

امام جمعه مشهد گفت: امروز دشمنی و جنگ دشمن تغییر شکل داده است و اکنون دشمن تحریم‌ها و حصر اقتصادی کشور ما را در دستور کار خود قرار داده است.

تحریم فلج‌کننده در دستور کار دشمن

وی با اشاره به انواع تحریم و حصر اقتصادی که به یک ملت از سوی استکبار وارد می‌شود، ادامه داد: در این راستا دشمن دو نوع تحریم هوشمند و تحریم فلج‌کننده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در بیان ویژگی‌های این نوع تحریم‌ها اظهار داشت: در تحریم هوشمند هدف مدیران یک کشور هستند که با تحریم هوشمند دشمن سعی دارد آنان را در مدیریت‌های اقتصادی عاجز ‌کند.

وی در بیان ویژگی‌های تحریم فلج کننده گفت: اما در تحریم فلج کننده مردم هدف استکبار هستند و تحریم‌ها و فشارها بر روی مردم وارد می‌شود تا مردم از نظام خود نا امید و مایوس شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: اما آنچه که باید گفت این است که ملت مسلمان ایران در مقابل تمام این هجمه‌ها ایستاده است و همانند دوران جنگ تحمیلی که دشمن را به عقب راند در این ارتباط نیز ملت ایران در برابر تمام حصرها و فشارهای اقتصادی تسلیم نمی‌شود.

حمله نظامی آمریکا به ایران زیر صفر

وی با اشاره به سخنان یکی از فرماندهان ارشد نظامی کشور گفت: اکنون احتمال جنگ نظامی آمریکا با ایران به زیر صفر رسیده و دشمن از رویایی نظامی با کشور ما مایوس شده است اما در ابعاد گوناگون جنگ دشمن با ما تداوم دارد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن با حاکمیت  دینی ایران دشمنی دارد، گفت: دشمن پس از آن که حاکمیت اسلامی در راس امور قرار گرفت جنگ 8 ساله را بر کشور ما تحمیل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اما آنچه که باید گفت این است که اکنون و با گذشت این مدت از زمان از پایان جنگ تحمیلی همچنان دشمنی استکبار با ما ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امروز دشمنی و جنگ دشمن  تغییر شکل داده است و اکنون دشمن تحریم‌ها و حصر اقتصادی کشور ما را در دستور کار خود قرار داده است.

علم‌الهدی با اشاره به نامگذاری سال گفت: رهبر معظم انقلاب با حکمت و بینش از سه سال قبل این موضوع را دریافته بودند و با نامگذاری سه سال پیاپی با عنوان‌های اقتصادی این اصل را مورد نظر و توجه قرار دادند.

وی اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از رفاه‌طلبی و قطع رگه ارتباط برای آسیب تولید ملی را از جمله راهکارهای مهم برای تحقق شعار مقام معظم رهبری دانست.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول