اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

توزیع سیم‌کارت‌ بین دانش‌‌آموزان اخلاق عمومی را تضعیف می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس واگذاری سیم‌کارت‌های رایگان همراه اول به دانش‌‌آموزان را سبب تضعیف اخلاق عمومی و ایجاد زحمت برای خانواده‌های آنان دانست.

توزیع سیم‌کارت‌ بین دانش‌‌آموزان اخلاق عمومی را تضعیف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردوس پس از سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: باید آمادگی کامل برای ورود به ماه رمضان را پیدا کنیم.

وی افزود: باید از خداوند بخواهیم که چنانچه در روزهای گذشته ماه شعبان ما را نیامرزیده در این روز ما را مورد مغفرت قرار دهد تا با پاکی و طهارت به میهمانی بزرگ خدا برویم.

امام جمعه فردوس فلسفه روزه را ایجاد تقوا در دل‌ها خواند و تصریح کرد: خداوند روزه را بر گذشتگان ما واجب کرد تا به وسیله روزه، تقوای الهی در آنها تقویت شود.

بابایی ماهانی‌نژاد یادآور شد: ماه رمضان، ماه بهار قرآن، ماه عبادت، ماه انس با مساجد و ارتباط با خداوند است.

وی با اشاره به پنجم مردادماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور توسط آیت‌الله طالقانی گفت: نماز جمعه به عنوان یک فریضه سیاسی و عبادی برکات زیادی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است.

امام جمعه فردوس مهم‌ترین ارمغان نماز جمعه را وحدت عنوان کرد و افزود: مردم با حضور در مراسم معنوی نماز جمعه علاوه بر تقوا و عبادت، از مسائل روز کشور نیز باخبر می‌شوند.

بابایی ماهانی‌نژاد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: مسلمان در روز جمعه همچون محرم است و زمانی که نمازجمعه را به جای می‌آورد از احرام خارج می‌شود و پس از اقامه نماز عصر همچون کسی است که یک حج و یک عمره بجا آورده است.

وی به نسل کشی مسلمانان در میانمار اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از مردم میانمار قتل عام و بیش از 200 هزار نفر آواره شدند اما مجامع بین‌الملل نیز در برابر این فاجعه انسانی سکوت کرد.

امام جمعه فردوس در ادامه واگذاری سیم‌کارت‌های رایگان همراه اول به محصلین و نوجوانان را سبب تضعیف اخلاق عمومی و ایجاد زحمت برای خانواده‌های آنان در تهیه گوشی و تامین هزینه‌های ارتباطی دانست و از فرماندار شهرستان فردوس برای جلوگیری از واگذاری سیم‌کارت‌ها قدردانی کرد.

بابایی ماهانی‌نژاد به مسئله گرانی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان باید مسئله گرانی را جدی و با نظارت بیشتر جلوی فشار به قشر آسیب‌پذیر را بگیرند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول