اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان:

ضیافت اندیشه فرصتی برای رسیدن به حقیقت بندگی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه بهترین نتیجه ضیافت الهی رسیدن به مقام عبودیت است، گفت: ضیافت اندیشه فرصتی برای رسیدن به حقیقت بندگی است.

ضیافت اندیشه فرصتی برای رسیدن به حقیقت بندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در مزار شهدای دانشگاه گیلان بهترین نتیجه ضیافت الهی را رسیدن به بالاتر از مقام امامت و رسالت یعنی عبودیت است.

وی، رسیدن به مقام عبودیت را در واقع رسیدن به جایگاه خلیفه الهی دانست و تصریح کرد: بندگی الهی، مسخر شدن انسان به تمام عالم را در پی دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، با بیان اینکه در ضیافت اندیشه باید به حقیقت بندگی فکر کرد و به آن برسیم، اضافه کرد: ربوبیت خداوند در انسان کامل مشهود است.

وی با اشاره به اینکه نماز گاهی اوقات باب الهی دارد و گاهی بدون اخلاص است، ابراز کرد: توجه و حضور قلب در نماز راه رسیدن به بندگی و سعادت حضرت حق است.

مهدوی با تاکید بر اینکه باید خداوند را با تمام صفات بشناسیم، خاطرنشان کرد: به فرمایش حضرت علی (ع) در دعای کمیل، باید تمام اسماء و صفات الهی را در زندگی پیدا کرده و به کار بگیریم.

وی با تصریح بر اینکه بندگی زیاد تنها نماز خواندن نیست بلکه از غیر خدا فاصله گرفتن است، خاطرنشان کرد: تمام صفات خداوند در وجود انسان کامل ظهور و بروز پیدا می‌کند.

این مسئول یادآور شد: روح حاکم بر مناجات اهل بیت (ع) از جمله دعای کمیل، سوء ظن به نفس اماره و حسن ظن به کرامت خداوند است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول