اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل گرمای هوا در اهواز

دانشجویان خوزستانی از طرح ضیافت اندیشه حذف شدند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امسال طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید برگزار می‌شود و به دلیل گرما و همزمانی با تعطیلی دانشگاه، دانشجویان از این طرح حذف شدند.

دانشجویان خوزستانی از طرح ضیافت اندیشه حذف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام رضا حسینی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح به مدت 10 روز از دهم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان برای 120 نفر از اساتید دانشگاه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال به علت گرمای هوا امکان برگزاری هم‌زمان طرح برای اساتید و دانشجویان فراهم نبود، افزود: سال گذشته طرح ضیافت اندیشه اساتید برای نخستین‌بار به شکل استانی برگزار شد که تعداد کمی از اساتید در آن شرکت کردند، امسال با ثبت‌نام 120 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که نزدیک به یک چهارم کل اعضای هیئت علمی دانشگاه را تشکیل می‌دهند، این طرح برگزار می شود.

 

حسینی‌فر تصریح کرد: طرح ضیافت اندیشه ماه مبارک رمضان از سه سال گذشته با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک با ایام تعطیلات تابستانی و احساس خلاء معنوی جدی در فضای دانشگاهی، با رویکرد بهره‌برداری هرچه بیشتر از فضای معنوی این ماه در راستای معرفت‌افزایی طرح‌ریزی شد که در سال نخست تنها برای دانشجویان، سال گذشته اساتید و دانشجویان و امسال نیز به ‌علت شرایط جوی و گرمای هوا تنها برای اساتید برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: طرح ضیافت اندیشه اساتید با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و با دعوت اساتیدی از حوزه علمیه قم در اهواز اجرا می‌شود.

 

حسینی‌فر هدف کلی طرح را ارتقای سطح اعتقادی و معرفت دینی و سیاسی اساتید ذکر کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی در مدت اجرای طرح، هر روز از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر برگزار می‌شوند، حضور در این طرح اختیاری بوده اما امتیازاتی برای اساتید شرکت‌کننده، در ارتقاء مرتبه علمیشان در نظر گرفته‌ شده است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اساتید در دانشگاه‌ نه فقط درس و کتاب و مباحث علمی بلکه شخصیت دانشجویان را شکل می‌دهند از این رو در مقابل جامعه‌ای که فرزندان خود را بی‌دریغ در اختیار مراکز علمی و آموزشی قرار می‌دهد، بسیار مسئولند.

 

حسینی‌فر ادامه داد: ظرفیت بزرگی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند و فرصت بسیار خوبی برای جامعه ما محسوب می‌شود که علاوه بر مباحث درسی در زمینه معرفتی، فرهنگی و دینی نیز از محضر اساتید استفاده کنند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه برگزاری طرح ضیافت اندیشه در راستای ارتقای معرفت اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: امسال دو عنوان شامل اصول تعلیم و تربیت اسلامی و معرفت‌شناسی و فلسفه علم در قالب طرح ضیافت اندیشه اساتید در مدت 10 روز ارائه می‌شود که امیدواریم اعضای هیئت علمی شرکت کننده بهره کافی از این دوره‌ها ببرند.

 

وی بیان کرد: سال گذشته در کل کشور 6 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که این رقم امسال به 10 هزار نفر افزایش یافت و در پایان این دوره، گواهینامه شرکت در طرح ضیافت اندیشه به اساتید اعطا می‌شود.

 

طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها در سال 88 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید اما تا دو سال پس از آن اقدامی برای برگزاری دوره‌ها به عمل نیامد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال گذشته تصمیم گرفت که در ماه مبارک رمضان و با عنوان ضیافت اندیشه اساتید گام اول را برای برگزاری این دوره‌ها بردارد و از فرصت تعطیلات تابستان و فضای معنوی ماه رمضان استفاده کند، پس از ماه مبارک رمضان نیز تا پایان سال 90، 10 هزار نفر در طرح دانش‌افزایی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول