اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

1200 دانشجوی لرستانی در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان از شرکت یک هزار و 200 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در طرح ضیافت اندیشه خبر داد.

1200 دانشجوی لرستانی در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در مراسم پایان کار طرح ضیافت دانشجویان لرستان در دانشگاه آزاد خرم‌آباد گفت: یک هزار نفر از این دانشجویان از دانشگاه آزاد خرم آباد بودند، که به مدت 14 روز در طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ دشمنان علیه ایران یک جنگ اعتقادی است، گفت: علت اینکه جنگ اعتقادی علیه ما و اسلام شروع شده و دشمن این همه شخصیت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را به هر نوعی تخریب می‌کند، این است که دشمن به این نتیجه رسیده که اسلام به عنوان یک دین پویا و متحرک و پاسخگو در جهات اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی بوده و در حال جهانی شدن است، البته این هم وعده الهی و در حال تحقق یافتن است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اظهار داشت: بیشترین آمار گرویدن به ادیان مربوط به دین مبین اسلام است، به همین دلیل دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا مانع فراگیر شدن این دین شود، اما چون وعده الهی است که اسلام جهانی شود؛ پس دشمنان نمی‌توانند هیچ کاری را از پیش ببرند و اسلام فراگیر می‌شود و تمام دنیا به اسلام روی خواهند آورند.

حنان با اشاره به اینکه بیشترین استقبال برای گرویدن به دین اسلام از طرف جامعه فرهیخته و دانشگاهی بوده است، افزود: امروز اسلام در برابر جریانات انحرافی ایستاده و بر آنها غلبه می‌یابد، اضافه کرد: چون اسلام دین پویایی است، بنابراین مسلمان پویا هم می‌خواهد، به همین منظور اسلام با هرگونه ایستایی و رکود طبیعت، نیروی انسانی، فکری و اندیشه‌های علمی و اقتصادی مخالف است.

وی از دانشجو به عنوان طالب علم یاد کرد و گفت: تمام خوبی‌ها در علم و تمام بدی‌ها در جهل نهفته است، بنابراین چون دانشجو به دنبال علم و دانش است، از بدی‌ها دور است.

حجت الاسلام حنان با اشاره به اثرگذاری اجتماعی و سیاسی طرح ضیافت اندیشه دانشجویی افزود: این طرح تأثیرات اجتماعی خود را گذاشته، به گونه‌ای که تمام رسانه‌های استان این طرح را چه در سطح استانی و فراتر از استان انعکاس داده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان گفت: با توجه به حضور 100 هزار نفر در این طرح در سراسر کشور، طرح ضیافت اندیشه به یک مانور فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه جزو قشر خاکستری دانشجویان بودند که در طول سال تحصیلی کمتر برنامه فرهنگی برای آنها اجرا می‌شد، تصریح کرد: نمره فرهنگی طرح ضیافت اندیشه بلا استثنا برای همه دانشجویان شرکت کننده در این طرح لحاظ می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد نیز گفت: دین اسلام بدون روحانیت تحقق نمی‌یابد و روحانیون هادیان به سوی احکام نورانی اسلام هستند؛ از این رو جوانان باید از روحانیت حداکثر استفاده را ببرند.

حجت الاسلام عبدالرضا جمالزاده برگزاری طرحی مانند طرح ضیافت اندیشه را در راستای رسیدن انسان به قرب الهی ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با مساعدت سازمان مرکزی یا هزینه چهار واحدی که در طرح ضیافت ارایه شده اخذ نشود و یا این شهریه با تخفیف از دانشجویان دریافت شود.

در این مراسم 50 نفر از دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه برای اعزام به سفر حج عمره به قید قرعه انتخاب شدند.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول