اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

تقویت تفکر دینی مهم‌ترین هدف طرح ضیافت اندیشه دانشجویی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان این مطلب که توانمند‌سازی، تقویت معنویت و تفکر دینی مهم‌ترین هدف طرح ضیافت اندیشه دانشجویی است، گفت: این دانشگاه در برگزاری نخستین طرح ضیافت اندیشه موفق عمل کرده است.

تقویت تفکر دینی مهم‌ترین هدف طرح ضیافت اندیشه دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی اظهار کرد: برای بهره‌مندی از ماه خدا نیازمند رعایت دقیق پیش فرض‌هایی هستیم که بهره‌برداری مناسب از ماه‌های رجب و شعبان از آن جمله است و 18 روز نخست ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای برای بهره‌برداری از شب‌های قدر است که امیدواریم خداوند توفیق دهد تا از ماه خدا بهترین استفاده را برای خودسازی خود داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه با تشکر از حمایت‌های دکتر موسی‌خانی، رئیس دانشگاه و سپاس از همه کارکنان درگیر این طرح  به اهداف برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: نخستین طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین امسال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان با حضور نزدیک به 200 دانشجو از دانشگاه‌های آزاد اسلامی قزوین، بویین زهرا، تاکستان و شال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با هدف تقویت معنویت، تفکر دینی، توانمند سازی دانشجویان در حوزه‌های مباحث دینی و بالا بردن توان حل مسائل در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: این برنامه نخستین تجربه این دانشگاه بوده و دانشجویان از سایر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان نیز حضور دارند به نوعی برنامه میان فرهنگی یا مکمل درس‌های رسمی دانشگاه است.

صفی‌خانی با تاکید بر فرهنگی بودن طرح ضیافت اندیشه دانشجویی یادآور شد: این طرح در کنار برنامه‌های آموزشی، به ابعاد فرهنگی و معنوی نظر دارد و به نوعی خودسازی علمی و معنوی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهایی که در حوزه فرهنگی تعریف شده، بحث معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی دانشجویان در راستای اسلامی کردن دانشگاه است و در این طرح برنامه‌های خوبی که پیش‌بینی شده در بعد آموزشی دو درس برای دانشجویان معادل سازی می‌شود، یعنی چهار واحد برای دانشجویان منظور می‌شود و در بعد فرهنگی نیز که حتماً دانشجویان باید در آن حضوری فعال داشته باشند، باید امتیازات لازم را به دست آوردند که از جمله برنامه‌های فرهنگی می‌توان به برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی و ازدواج موفق با حضور استادان برجسته از شهر قم، وبلاگ نویسی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، برگزاری نقد فیلم، حلقه‌های معرفت، دوره‌های احکام، کرسی‌های آزاد اندیشی و پاتوق‌های فرهنگی اشاره کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به حضور استادان برجسته  طرح ضیافت اندیشه اشاره کرد و گفت: در مدت برگـــزاری دو هفته‌ای این طرح، استادان برجسته حوزه علمیه قم در توانمند سازی و پاسخ گویی به شبهات دانشجویان تلاش‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی مسئولان برگزاری این طرح این است که طرح ضیافت اندیشه دانشجویی موجب ارتقای فضای فرهنگی دانشگاه شود و دانشجویان شرکت کننده در این طرح باید این فرصت را غنیمت شمرده و در آینده از طلایه داران و مبلغان فرهنگی دانشگاه و جامعه باشند و تجلیِ یافته‌های این طرح در رفتار و گفتارشان جاری باشد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول