اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بیرجند:

بیش از یک‌هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بیرجند از شرکت یک‌هزار و 300 نفر دانشجو در طرح ضیافت اندیشه خراسان جنوبی خبر داد.

بیش از یک‌هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌‌الاسلام محمدعلی جعفری ظهر امروز در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های طرح ضیافت اندیشه با اشاره به اینکه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مجری مطالبات رهبری است، اظهار کرد: از سال 89 که طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها به تصویب رسید، همگام با سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه بیرجند نیز به اجرا درآمد که اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح شامل چند بخش است که می‌توان از مهم‌ترین این بخش‌ها به پرداختن به تذهیب نفس، استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و همچنین اساتید مجرب حاضر در آن اشاره کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اجرای این طرح، همانند یک اردوی مذهبی در ماه رمضان است، افزود: اهدافی از جمله آشنایی با معارف دینی، اجتماعی، فرهنگ قرآنی و مبانی قرآن در این طرح آموزش داده می‌شود.

جعفری با تاکید بر اینکه دانشگاه‎ها باید مرکز انسان‎سازی باشند، گفت: امام‌خمینی از دانشگاه‌ها به عنوان مرکز انسان‎سازی یاد کرده و اساتید باید نخست به خودشان بیندیشند و توجه به معنویت داشته باشند و بعد دانشجویان را در این مسیر هدایت کنند.

وی طرح ضیافت اندیشه را بهترین فرصت برای واکاوی اندیشه‎های جوامع دانشگاهی و هدایت آنها به سمت دستورات الهی دانست و افزود: طرح ضیافت با همکاری نهاد نمایندگی ولی‎فقیه و رؤسای دانشگاه‎ها آغاز شده و امید است با تدابیری که اندیشیده شده، بتوانیم تربیت نیروهای آزاده و سالم را در دانشگاه‎ها در دستور کار قرار دهیم.

*حضور 91 درصد اعضای هیئت علمی در ضیافت اندیشه

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه 61 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند در این طرح شرکت کرده‌اند، گفت: 330 نفر از اساتید در دو موضوع نظام سیاسی اسلام و اخلاق حرفه‌ای در این طرح شرکت کرده‌اند.

جعفری تصریح کرد: 27 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و 31 درصد از اساتید دانشگاه آزاد در این طرح حضور دارند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بیرجند از حضور یک‌هزار و 300 نفر دانشجوی استان در طرح ضیافت اندیشه امسال خبر داد و گفت: این دانشجویان موضوعات قرآنی، اخلاقی و سیاسی را در این طرح فرا می‌گیرند.

جعفری با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه در دو عنوان مهارتی و معرفت‌افزایی اجرا می‌شود، افزود: دوره مهارتی در 80 ساعت به صورت غیرحضوری و دوره معرفت‌افزایی در 96 ساعت به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی برنامه‌های طرح ضیافت اندیشه را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی، نشست‌های تخصصی و قرآنی و دوره‌های قرآن از برنامه‌های مهم این طرح است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بیرجند ادامه داد: ضیافت اندیشه بستری مناسب برای تبیین و ترسیم درست اندیشه‌های اسلامی و تفکیک آن از اسلام آمریکایی است.

جعفری نقش علما و اساتید برجسته را در ساختن انسان‌های تاریخ‌ساز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در طرح ضیافت اندیشه نزدیک به 26 نفر از اساتید و سه نفر از مبلغان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول