اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مردم از خرید کالاهای فاقد کد رهگیری خودداری کنند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: باید با تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح به مردم به عنوان مصرف‌کننده کالاها، تلاش شود تا آنها از خرید کالاهایی که کد رهگیری ندارند، خودداری کنند.

مردم از خرید کالاهای فاقد کد رهگیری خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز با اشاره به اجرای طرح شبنم که از سال گذشته مطرح شده است، اظهار داشت: این طرح در راستای جلوگیری از قاچاق 36 نوع کالای اساسی نقش مهم و بسزایی دارد، که باید دستگاه‌هایی مرتبط تلاش بیشتری در اجرای این طرح داشته باشند.

وی اجرای طرح شبنم را در کشور تکمیل کننده مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: توجه و اجرای دقیق این طرح لازم و ضروری است که باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری برای مردم صورت گیرد، زیرا اجرای مرحله دوم این طرح توسط خود مردم خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی این طرح که نصب کد رهگیری بر روی کالاهای اساسی بود توسط سازمان‌های مربوطه انجام می‌شود، گفت: در اجرای طرح شبنم کنترل انبارها و سیلوها لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید با تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح به مردم به عنوان مصرف‌کننده کالاها، تلاش شود تا آنها از خرید کالاهایی که کد رهگیری ندارند، خودداری کنند، افزود: کنترل و اجرای کد رهگیری تا 15مرداد ماه با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت به اتمام خواهد رسید، که این طرح فعلا در ابتدا با 36 کالای اساسی آغاز شده که در آینده توسعه خواهد یافت.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه قرار گرفتن استان زنجان در جاده ترانزیت در ورود و خروج کالاهای قاچاق به کشور تاثیر بسزایی دارد، ادامه داد: باید با کنترل دقیق و بیشتر، کالاها پس از کشف در اختیار سازمان تملیکی برای تعیین و تکلیف قرار گیرد.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان رسیدگی به پرونده‌های بزرگ قاچاق کالا و تشخیص کالاهای اصلی و تقلبی را مهم دانست و گفت: با اجرای طرح مبارزه با ورود کالاهای قاچاق می‌توانیم به طور ریشه‌ای با کالاهای قاچاق مبارزه کنیم.

فیروز احمدی یکی از پیگیری‌های ویژه کمیسیون را کشف مشروبات الکی دانست و گفت: با اطلاع رسانی کمیته‌ها در بحث کشفیات فرهنگ سازی مطلوبی انجام گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول