به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فیض ظهر امروز در جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: مرحله نخست طرح الزام کالاهای وارداتی به داشتن کد رهگیری (بارکد دو بعدی طرح شبنم) آغاز شد.
وی افزود: طبق مصوبات هیئت دولت درباره شناسنامهدار کردن کالاهای وارداتی با هدف شفافسازی گردش کالا در سطح عرضه، طرح رهگیری کالا وارداتی طبق تفاهمنامه مشترک ایجاد و بهرهبرداری از سامانه رهگیری کالاهای وارداتی همراه با سراسر کشور در گیلان نیز از ابتدای آذر امسال آغاز میشود.
فیض ادامه داد: این طرح بر پایه تفاهمنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی ایران اجرایی شده و طبق آن در مرحله نخست برخی اقلام وارداتی شامل انواع لوازم صوتی و تصویری، کولرگازی، آبمیوهگیری، اطو، انواع دوربین، مایکروفر، یخچال و فریزر و رایانه و تمام متعلقات آن، بههمراه گوشیهای تلفن همراه باید دارای کد رهگیری (بارکد دو بعدی طرح شبنم) باشند.
وی، واردات تجهیزات پزشکی شامل دستگاههای سنجش فشار خون، سنجش قندخون، دستکشهای جراحی و برخی ایمپلنتهای جراحی نیز شامل این مصوبه است.
این مسئول، از تمام واحدهای صنفی خواست تا با رعایت موارد مصوبه مذکور همکاری لازم را با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بازرسان واحدهای بازرسی و نظارت اصناف داشته و از عرضه کالاهای وارداتی مذکور که بدون شناسنامه هستند، خودداری کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از نظارت جدی بازرسان این سازمان در زمینه رعایت موارد مندرج در مصوبه مورد نظر خبر داد و اذعان داشت: شماره تماس 124 ستاد خبری این سازمان در سراسر استان آماده دریافت نظرات، گزارشها و پیشنهادهای شهروندان گرامی بوده و واحدهای صنفی نیز میتوانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی gilan.mim.gov.ir از جزئیات این مصوبات مطلع شوند.
انتهای پیام/صا20
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.