اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر:

طرح شبنم بسترساز و راهکار ارتقای فرهنگ مصرف است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت:طرح شبنم بسترساز و راهکار ارتقای فرهنگ مصرف است و با ایجاد زمینه‌های مناسب برای مدیریت صحیح بازار سبب افزایش تولیدات و استفاده از کالاهای با کیفیت داخلی می‌شود.

طرح شبنم بسترساز و راهکار ارتقای فرهنگ مصرف است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:طرح شبنم یک فرآیند جامع است که از مبادی تولید، توزیع و عرضه کالا تا مصرف را شامل می‌شود و مصرف‌کننده در این فرآیند نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد زیرا اوست که تصمیم می‌گیرد چه کالایی را خریداری ومصرف  کند.

وی تصریح کرد: نقش دستگاه‌های نظارتی نیز بسیار جدی است و باید با تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب در اجرای طرح شبنم زمینه ورود کالاهایی را فراهم کنند که با کیفیت بوده و استاندارد لازم را برای استفاده مصرف‌کنندگان داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح شبنم مخفف "شبکه بازرسی و نظارت مردمی است،  اعلام داشت: اجرای صحیح این طرح با افزایش ضریب نفوذ بازرسی امکان  کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را گسترش می‌دهد.

مرحمتی افزود: افزایش فرهنگ مصرف خانوارها ومصرف‌کنندگان، امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات و تسهیل اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار از دیگر اهدافی است که امیدواریم با اجرای طرح شبنم محقق شود.

وی اذعان داشت: در این طرح ضمن اینکه مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالا و خدمات اطمینان حاصل  می‌کنند، امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: همواره کالای قاچاق و جعلی به عنوان یک کالای غیرقابل اطمینان و نامطمئن شناخته می‌شود زیرا مشخص نبودن تولیدکننده واقعی و عدم شناسایی دقیق کانال توزیع و واسطه‌ها برای  مصرف‌کننده و مشتری نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کاهش خرید کالای تقلبی، اطمینان از کیفیت اعلام شده، امکان دریافت اطلاعات مربوط به تولید این کالا برای کمک به تصمیم خرید و دریافت اعتبار کالا در قبال گزارش دریافتی از دیگر مزایای این طرح است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول