اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد:

اعلام کد رهگیری برای لوازم آرایشی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان از اعلام کد رهگیری به چهار قلم کالا لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم جانبی رایانه‌ها و تجهیزات پزشکی خبر داد.

اعلام کد رهگیری برای لوازم آرایشی در زنجان
مشهود شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، از اعلام کد رهگیری به چهار قلم کالا خبر داد و یادآور شد: از این پس لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم جانبی رایانه‌ها و تجهیزات پزشکی با کد رهگیری ارائه می‌شوند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.
وی یادآور شد: همه وارد کنندگان مکلف هستند قبل از واردات کالای مورد نظر خود برای دریافت تاییدیه مربوطه به آزمایشگاه‌ها و ادارات استاندارد مراجعه کنند.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان تصریح کرد: پس از تایید کالا توسط سازمان استاندارد، وارد کنندگان نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام می‌کنند تا هر زمانی که صلاح باشد با استفاده از کد رهگیری بر واردات کالا به کشور نظارت بیشتری اعمال شود.
وی با بیان آنکه منافع ملی ایجاب می‌کند کنترل بیشتری بر روی کالاهای وارداتی صورت گیرد، افزود: در این صورت ضمن حفظ اشتغال جوانان و تولید، از ورود کالاهای بی‌کیفیت به داخل کشور جلوگیری می‌شود.
شریفی یادآور شد: در این زمینه همه انجمن‌های صنفی با این سازمان همکاری می‌کنند تا براساس کد رهگیری، همه کالاهای خارجی با کنترل و نظارت بیشتری وارد کشور شوند.
وی با اشاره به مضرات قاچاق کالا به کشور افزود: کالای قاچاق سلامت و امنیت روانی جامعه را برهم می‌زند.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان از رسیدگی به 155 پرونده در خصوص کالای قاچاق در استان خبر داد و بیان داشت: ارزش ریالی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا 127 میلیون و 847 هزار و 610 ریال بوده است.
وی بیشترین میزان کالای قاچاق را مربوط به کالاهای دخانی عنوان کرد و تصریح کرد: تعداد کالاهای قاچاق دخانی 185 هزار و 785 نخ است.
شریفی از قاچاق 285 قلم لوازم آرایشی در طی دو ماه مهر و آبان خبر داد و گفت: هر چه قدر بازرسی‌ها بیشتر شود، میزان تخلفات کاهش می‌یابد.
وی گفت: استان زنجان در زمینه بازرسی از واحدهای صنفی به ویژه کالای دخانی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
معاون بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان کمبود نیرو را از مشکلات بازرسی استان عنوان کرد و افزود: با افزایش نیرو در زمینه بازرسی‌ها برنامه‌های مطلوب‌تری انجام می‌شود.
وی افزود: در راستای فرهنگ سازی عدم استفاده از کالاهای قاچاق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، که با افزایش تعداد نیروهای فعال در این زمینه این برنامه‌های عملی‌تر می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول