اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت:

اجرای طرح شبنم از توزیع کالای قاچاق جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت با تبیین مزیت‌های اجرای طرح شبنم در کشور گفت: اجرای طرح شبنم افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق را به دنبال دارد.

اجرای طرح شبنم از توزیع کالای قاچاق جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود اعلایی ظهر امروز در همایش منطقه‌ای اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای وارداتی که در تالار همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد اظهار داشت: به زودی ایران اسلامی به جایگاهی خاص از نظر تجارت و سرمایه‌گذاری در منطقه دست خواهد یافت.

وی افزود: کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و اسرائیل به دلایل مشخصی چون نامشروع بودن حکومت اسرائیل، وابسته بودن به سرمایه نفتی و نداشتن تولیدات خاص داخلی و وارداتی بودن تکنولوژی عربستان سعودی توان دستیابی به این جایگاه را نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ایران اسلامی به دلیل اینکه خود به تولید علوم گوناگون می‌پردازد و دارای اندیشه‌های روشن، امنیت داخلی و نبود وابستگی به غرب است، جایگاه خاصی در منطقه دارد.

وی مصداق وابسته نبودن ایران اسلامی به کشورهای غربی را استفاده از علوم فضایی به صورت همزمان با کشور کره عنوان کرد و گفت: در حالی که هر دو کشور ایران و کره با هم در به دست آوردن این علوم تلاش می‌کردند، ایران اسلامی توانست چند ماهواره بدون ایجاد هیچ‌گونه خطایی به فضا پرتاب کند، در حالی که کشور کره نتوانست در این امر موفقیتی به دست آورد.

اعلایی بیان کرد: کشور ایران هنگامی موفق شد به علوم فضایی دست یابد که از حمایت کشورهایی که از این علوم به صورت پیشرفته استفاده می‌کردند، برخوردار نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت استفاده از طرح شبنم پرداخت و بیان کرد: با اجرای این طرح در سطح کشور می‌توانیم امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت را در بخش کالا و خدمات تقویت کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیل در اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار، اطمینان مردم از نقش مؤثرتر دولت در کنترل بازار و... را از جمله مزایای استفاده از این طرح در کشور عنوان کرد.

وی افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق و همچنین جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

اعلایی خاطر نشان کرد: آمار رسمی نشان می‌دهد در طول سال 90 به میزان 60 میلیارد دلار و در سال 89 به میزان 55 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است.

وی بر لزوم مبارزه با قاچاق تاکید و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق روش‌های مخصوص به خود را می‌طلبد که از جمله آنها می‌توان به مراقبت شدید مرزها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توزیع غیر اصولی و غیر قانونی برخی از کالاهایی که برند معروفی دارند در جامعه گسترش یافته است گفت: تنها 20 درصد این کالاها به صورت قانونی در جامعه توزیع شده و 80 درصد باقیمانده به صورت زیرزمینی تولید و در سطح جامعه توزیع می‌شود.

وی با اشاره به طرح شبنم گفت: این طرح به چهار روش گوناگون امکان استعلام اصالت کالا را برای کسانی که منفعت می‌برند، فراهم می‌کند.

اعلایی اضافه کرد: با اجرای طرح شبنم زمینه پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق و جعلی گسترش یافته و مردم می‌توانند با استفاده از دوربین گوشی تلفن همراه خود، ارسال پیامک به شماره 3000392، استفاده از تلفن گویا به شماره 88969296 و بهره‌گیری از سایت اینترنتی به نشانی shabnam.ir از طرح شبنم استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح شبنم که توسط متخصصین و کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است در حقیقت ایجاد سامانه‌ای را دنبال می‌کند که در آن همه مردم می‌توانند تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه دوربین‌دار با استفاده از نرم‌افزاری که در اختیارشان قرار می‌گیرد، علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی از مشوق‌های اعتباری نیز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که تعداد معینی از تخلفات توسط یک فرد گزارش شود و این گزارش‌ها با بررسی بازرسان نهادهای نظارتی تایید شود، فرد گزارش‌دهنده مورد تشویق قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مرحله نخست این طرح شامل کنترل و جمع‌آوری اقلام مشمول طرح که فاقد کد رهگیری شبنم هستند از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول