اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

آغاز عملیات اجرای طرح شبنم از هفته جاری در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از هفته جاری طرح شبنم در استان زنجان اجرایی و با واحدهای فاقد بارکد برخورد می‌شود.

آغاز عملیات اجرای طرح شبنم از هفته جاری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، سید جلال نبوی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح شبنم از هفته جاری با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی و تعزیرات حکومتی در سطح استان زنجان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پنج گروه کالاهای وارداتی مشمول اجرای این طرح افزود: دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، رایانه و تجهیزات مربوط و تلفن همراه مشمول دریافت بارکد دو بعدی در مرحله نخست طرح شبنم قرار دارند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: با تصویب و ابلاغ قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرگونه عرضه کالاهای خارجی ساخته شده بدون کد رهگیری ممنوع است.

وی افزود: از هفته جاری داشتن کد رهگیری برای کالاهای مشمول اجرای این طرح الزامی است و چنانچه کالاهای مشمول کد رهگیری طرح شبنم را نداشته باشند حتی در سطح خرده فروش، عرضه قاچاق محسوب شده و کالا جمع‌آوری و با واحد مربوطه برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ایجاد فضای رقابتی برای افزایش کیفیت کالاها و شفاف‌شدن اقتصاد کشور را از مهم‌ترین مزایای طرح شبنم بیان کرد و تصریح کرد: اجرای این طرح موجب پیشگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد، بی کیفیت، تقلبی و قاچاق خواهد شد.

وی شفافیت در گردش کالا و پول، شناسنامه‌دار شدن کالاها، تشخیص کالای اصلی از تقلبی، حمایت از واردکنندگان قانونی که حقوق عمومی را تامین می‌کنند و نیز حمایت از تولید داخل و اشتغال مولد با مسدودشدن راههای قاچاق را از دیگر مزیت‌های اجرای طرح شبنم برشمرد.

معاون بازرسی و نظارت تصریح کرد:‌ از آنجا که با اجرای طرح شبنم زمینه برای عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق از بین می‌رود در کاهش قاچاق کالا بسیار موثر خواهد بود، از این طریق حقوق مصرف‌کنندگان و واردکنندگان رسمی به خوبی تامین می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرای طرح شبنم و تکمیل زنجیره‌های آن در سال حمایت از تولید ملی، گام مهمی در افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور برداشته می‌شود.

نبوی نقش بنکداران و توزیع‌کنندگان کالا و به‌ویژه مصرف‌کنندگان را در موفقیت اجرای این طرح ضروری دانست و گفت: از این پس واردکنندگان و عرضه‌کنندگان عمده و جزء کالاهای مشمول اجرای طرح شبنم (پنج گروه کالایی) نباید آنها را بدون داشتن کد رهگیری عرضه کنند و مردم نیز با نخریدن این کالاها زمینه حضور کالاهای غیراستاندارد، بی کیفیت، تقلبی و قاچاق را در بازار از میان خواهند برد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول