اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان:

اجرای طرح شبنم بستر کاهش قاچاق است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار کردستان قاچاق کالا را زمینه‌ای برای ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی خواند و از اجرای طرح شبنم به‌عنوان بستر جلوگیری از این مسئله نام برد.

اجرای طرح شبنم بستر کاهش قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهنام نظری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج اظهار کرد: ساماندهی وضعیت صنوف و  برخورد جدی با افزایش تعداد پاساژها در شهرستان‌های مرزی استان برای جلوگیری از افزایش قاچاق امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در مرزها از ورود کالاهای قاچاق به کشور با جدیت جلوگیری می‌شود ولی تا زمانی که مبارزه با قاچاق کالا در بازارها تشدید نشود نمی‌توانیم در این راستا موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش قاچاق ارتباط مستقیم با رونق تجاری هر کشوری دارد، تصریح کرد: برخورد با پدیده قاچاق نیازمند عزم جدی همه مسئولان ذیربط دارد.

مدیرکل امنیتی استانداری کردستان با انتقاد از ساخت و ساز پاساژهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: تامین اجناس واحدهای صنفی این مغازه‌ها بعضا از طریق قاچاق صورت می‌گیرد و بی‌توجهی برخی مسئولین به این مهم در حقیقت مسیر تحقق اهداف ما در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان را دچار مختل می‌کند.

وی ساخت پاساژهای غیرمجاز و روند این مسئله را موجب تشدید و افزایش دپو و قاچاق اجناس برشمرد.

به گفته مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار کردستان، تحقق اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان در راستای مقابله با قاچاق لازمه همکاری و جدیت مسئولین و مردم در این زمینه است.

وی گفت: افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالاهای قاچاق، جلوگیری از تولید و توزیع کالاهای جعلی و تقویت امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شبنم است.

به گفته مدیرکل امنیتی استانداری کردستان، تسهیل در اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار و اطمینان مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالاها و خدمات از دیگر اهداف این طرح است.

نظری اضافه کرد: شبکه شبنم می‌تواند با مشارکت و نظارت مستقیم مردم بر بازار، توزیع کالاهای جعلی و قاچاق را به حداقل رسانده و اطمینان آنها را به اصالت و کیفیت کالا افزایش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین سوخت مورد نیاز 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز از طریق قاچاق صورت می‌گیرد.

به گفته نظری، برای جلوگیری از تداوم این مهم، ساماندهی این چاه‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط امری ضروری است و باید به‌صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و امسال اقدامات بسیار خوبی در راستای برخورد و ساماندهی این چاه‌ها توسط نیروی انتظامی و شرکت آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است ولی نیازمند کارهای اساسی‌تر در این زمینه هستیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار کردستان در پایان مدیریت صحیح بر وضعیت چاه‌های موجود را ضروری دانست و افزود: اگر در بحث مدیریت چاه‌های کشاورزی و نحوه تامین سوخت آنها مدیریت صحیحی نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول