اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی:

طرح شبنم در آذربایجان‌غربی وارد فاز عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی (شبنم) در آذربایجان‌غربی وارد فاز عملیاتی شده است.

طرح شبنم در آذربایجان‌غربی وارد فاز عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده در همایش طرح شبنم آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در اجرای این طرح لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، لوازم آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی کالاهایی هستند که درج بارکد دوبعدی شبنم بر روی آن‌ها الزامی شده است.

وی افزود: با اجرای طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی میزان ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای غیرمجاز و قاچاق افزایش می‌یابد.

به گفته این مسئول این طرح همچنین امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات را تقویت می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: مصرف‌کنندگان باید کالاهای مورد درخواست خود را از گروه‌های مذکور بررسی کرده و از اصالت آنها اطمینان حاصل کنند، علاوه بر آن حتما باید به هنگام خرید و تحویل کالا دقت لازم را از نصب برچسب دوبعدی داشته باشند و در غیر این صورت از خرید آن خودداری کنند.

وی با اشاره به گستردگی شبکه توزیع و امکان نظارت فردی در بازرسی کالاها، ابراز داشت: با معرفی کد رهگیری دوبعدی برای هر کالا تنها یک بارکد تعریف می‌‌شود و این امر شرایط را مهیا می‌‌کند تا مسیر ورود کالا به بازار به ‌راحتی رصد شود.

این مسئول به وظیفه مسئولان و مردم برای رونق تولید داخلی اشاره و اضافه کرد: طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی به دنبال ایجاد سامانه‌ای است که در آن همه مردم می‌توانند تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه دارای دوربین و با استفاده از نرم ‌افزار علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی از مشوق‌های اعتباری نیز برخوردار شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طرح شبنم طرحی است که اصل و اساس آن همکاری مردم است، تاکید کرد: هر چقدر تعداد بازرسان و ناظران را افزایش دهیم امکان پوشش‌دادن نظارت بر همه واحدهای صنفی میسر نیست و تنها همکاری مردم شرط لازم است و تجربه نشان داده که هر کجا که مردم همکاری کنند، نتیجه مطلوب بوده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌ها زمانی نتیجه خواهد داد که مردم در کنار مسئولان و مسئولان در کنار مردم باشند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول