اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

اقتصاد مقاومتی راهکار مبارزه با تحریم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای اصلی برای مبارزه با تحریم دشمنان است.

اقتصاد مقاومتی راهکار مبارزه با تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خداوند برای بندگان است که خداوند در این ماه عزیز تمام درهای رحمت و مغفرت را به روی بندگان خود باز می‌کند.

وی ماه مبارک رمضان را ماه برکت و رحمت الهی دانست و افزود: ماه مبارک رمضان از لحاظ مادی و معنوی دارای برکات فراوانی است که هر بنده خالص خدا می‌تواند در این ماه از فضایل آن بهره‌مند شود.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه خداوند در این ماه نظر رحمت و مغفرتش را به روزه‌داران نازل می‌کند، تصریح کرد: خداوند در این ماه به بندگان خالص خود وعده داده که تمام گناهان بنده مخلص و روزه‌دار خود را مورد عفو و رحمت قرار می‌دهد که این وعده خداوند از برکات این ماه مبارک است.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: درهای رحمت و مغفرت از نخستین روز ماه رمضان گشوده می‌شود و تا آخر رمضان به روی روزه‌داران و بندگان خالص بسته نمی‌شود.

وی با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، نماز جمعه را از ارکان مهم و مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

حافظ‌نیا با اشاره به سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد در سال 67 که منافقان را به خاک ذلت نشاند، یاد و خاطره رزمندگان و شهدای این عملیات غرور آفرین را گرامی نگه داشت.

این مسئول وضعیت کنونی کشور را مهم و حساس خواند و با تاکید بر اینکه وظایف مسئولان در این راستا بسیار حساس و سنگین است، گفت: در چند سال اخیر شاهد تحریم‌های گسترده از طرف دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم که باید با تمام وجود در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کنیم.

خطیب جمعه آستارا، با بیان اینکه در این شرایط حساس کشور باید به طرف اقتصاد مقاومتی پیش برویم، خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه اقتصادی مقاومتی در کشور باید آمادگی کامل را در سخت‌ترین شرایط اقتصادی داشته باشیم تا تسلیم تحریم‌های ناعادلانه و ناجوانمردانه دشمنان نشویم.

وی عدم وابستگی به درآمدهای نفتی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و لجام گسیخته، تقویت و حمایت از تولید ملی، تقویت علم و فناوری در کشور و رشد دیپلماسی اقتصادی را از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد.

حافظ‌نیا با محکوم کردن کشتار و قتل عام مسلمانان میانمار، آن را اقدامی ننگین و وحشیانه دانست و افزود: کشتار مسلمانان میانمار توسط بودائیان افراطی قلب هر انسانی را جریحه‌دار کرده و به درد می‌آورد، اما سازمان‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند که موجب تاسف و ننگ است.

وی در ادامه با محکوم کردن اقدام‌های دولت جمهوری آذربایجان علیه مسلمانان و اجرای سیاست دین‌ستیزی، یادآور شد: زندانی کردن عده‌ای از مسلمانان غیور و آزاده این کشور علیه سیاست‌های اسلام ستیزی از اعمال ناپسند محسوب می‌شود که امیدواریم دولتمردان این کشور از ظالمان و دیکتاتورهای کشورهای منطقه درس عبرت بگیرند.

امام جمعه آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره معاون حزب اسلام آذربایجان که در زندان‌های جمهوری آذربایجان به شهادت رسید، متذکر شد: این شهید بزرگوار به دلیل بیماری در زندان و عدم اجازه مسئولان جمهوری آذربایجان برای خروج از زندان برای مداوا، به دلیل وخامت بیماری به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این مسئول با اشاره به تحولات کشورهای منطقه به ویژه کشور سوریه، متذکر شد: کشورهای غربی و دشمنان اسلام سعی دارند با تحت‌الشعاع قرار دادن تحرکات سوریه و ایجاد ناامنی در این کشور، منطقه و کشور ایران اسلامی را تضعیف کنند که این آرزوی خود را به گور می‌برند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول