اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

اقتصاد مقاومتی آخرین حربه‌های غرب را ناکام می‌گذارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت طراحی مدل اقتصاد مقاومتی عملاً تاکیدی بر این نکته است که مسیر عبور تحریم‌ها از اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، نکته‌ای که باید از سوی مسئولان و طرح‌ریزان اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد تا آخرین حربه‌های غرب برای مقابله با نظام را با شکست روبه‌رو کند.

اقتصاد مقاومتی آخرین حربه‌های غرب را ناکام می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته حمایت از بیماران هموفیلی اظهار کرد: اول تا هفتم مرداد ماه هر سال به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی در نظر گرفته شده است و تلاش برای بهبود وضعیت درمانی، دارویی، اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی، رفاهی و آموزشی بیماران هموفیلی واجب است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشورمان در زمینه پیوند اعضا و با آرزوی سلامتی برای تمام افراد جامعه اظهار امیدواری کرد که در صورت امکان خانواده‌هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می‌شوند و امکان حیات ندارند با اهدای اعضا برای نجات جان انسان‌های دیگر موافقت کنند.

جلیلی با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌آلله طالقانی در سال 1358 اظهار کرد: نماز جمعه از برکات معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و حتی به فرض نادیده گرفتن سایر خدمات و برکات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اقامه نماز جمعه خود به تنهایی بزرگ‌ترین نعمت است.

خطیب جمعه مهربان، تربیون نماز جمعه را مورد وثوق‌ترین تربیون برای آحاد مختلف مردم عنوان کرد و افزود: تربیون نماز جمعه از جمله تربیون‌هایی است که مردم اعتماد کامل به آن دارند و برگزاری نماز جمعه و انعکاس اخبار نماز جمعه در رسانه‌ها که گاهی با طرح مسائل و مشکلات جامعه نیز همراه است باعث اهتمام بیشتر مسئولان و مدیران در رسیدگی به امور مردم می‌شود.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: اسلام نماز جمعه را عبادتی معمولی و ساده نمی‌پندارد بلکه به خاطر آثاری که این نماز بر فرد و جامعه دارد و در تربیت و سیاست بر جای می‌گذارد، برای آن اهمیت ویژه‌ای در نظر گرفته است و از این رو نماز جمعه را از شئون حکومت اسلامی دانسته و حاکم اسلامی را به اقامه آن فرمان داده است.

جلیلی در خصوص جایگاه و اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه جایگاه والایی دارد و نه تنها یک عبادت بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است، آگاهی پیروان قرآن را بالا می‌برد و نماز عبادی سیاسی به حساب می‌آید.

خطیب جمعه مهربان خطاب به جمع حاضر در نماز جمعه گفت: باید تلاش شود تا برخی تنگ‌نظری‌ها و حساسیت‌ها نسبت به جایگاه امامت جمعه کمتر شود، باید توجه داشت که امام جمعه تنها امام جمعه نمازگزاران و شرکت‌کنندگان در نمازهای  جمعه و جماعت نیست بلکه امام جمعه متعلق به آحاد مختلف مردم است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها تبدیل‌کننده تهدید تحریم به فرصت است، به دیدگاه مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند، روشی که سدی مقاوم در برابر هجمه‌های غرب به شمار می‌رود.

جلیلی اظهار کرد: اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی همواره یکی از ابزارهای غیرقانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و در طول چند سال اخیر برای بحران‌سازی در بحث برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران، غرب تلاش بی‌وقفه‌ای برای استفاده از این ابزار غیر قانونی آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: غرب در طول یک ماه گذشته با اجرای تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی و تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا تلاش خود را به اوج رسانده است.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت طراحی مدل اقتصاد مقاومتی عملاً تاکیدی بر این نکته است که مسیر عبور تحریم‌ها از اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، نکته‌ای که باید از سوی مسئولان و طرح‌ریزان اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد تا بتواند آخرین حربه‌های غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را با شکست روبه‌رو کند.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه گرانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم و جامعه را دچار مشکلات و معضلات متعددی می‌کند از مسئولان خواست که از گرانی افسار گسیخته در کشور و فشار اقتصادی بر مردم جلوگیری کنند.

جلیلی با تاکید بر فرهنگ‌سازی مصرف صحیح و بهینه در جامعه و با اشاره به اینکه قرآن، سنت و رهبران پاک الهی دوری از اسراف را توصیه کرده‌اند، گفت: مقوله نهی از اسراف در آموزه‌های زندگی‌ساز اسلام به وفور به چشم می‌خورد.

خطیب جمعه مهربان با تاکید بر اینکه استفاده از تولیدات داخلی باید در کشور فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری استفاده بهینه از منابع انرژی و سایر منابع عظیم خدادادی کشورمان بوده است و همه مردم، مسئولان و تولیدکنندگان باید تلاش جدی در این راه داشته باشند.

امام جمعه مهربان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به فضیلت‌های این ماه اشاره کرد و گفت: ماه رمضان ماه تهذیب نفس، تطهیر قلوب، ماه نشاط و شتاب به سوی عبادت و تقرب به سوی خدا بوده و آغاز فصل جدید و مرحله نوین عمر و زندگی است.

جلیلی افزود: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند منان به انسان ارزانی داشته است ماه مبارک رمضان است، ماهی که در آن انسان آمادگی کامل شدن را در خود به وجود می‌آورد و انسان را از پرتگاه انحطاط جدا ساخته و به خالق هستی نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول