اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

آموزش و پرورش پویا تضمین کننده نیروی انسانی کارآمد است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: آموزش و پرورش پویا و بالنده تضمین کننده نیروی انسانی کارآمد و افتخارآفرین برای اداره کشور در همه عرصه‌ها است.

آموزش و پرورش پویا تضمین کننده نیروی انسانی کارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آبادانی و سربلندی کشور در گرو داشتن نیروی انسانی کارآمد و متعهد است که این مهم جز در بستر آموزش و پرورش شکل نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش پویا و بالنده تضمین کننده نیروی انسانی کارآمد و افتخارآفرین برای اداره کشور در همه عرصه‌هاست.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هم‌چنین با تاکید بر اینکه بیان نقش و اهمیت آموزش و پرورش در توسعه و اعتلای کشور بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: باید دغدغه همه مدیران بر این باشد که با تشریک مساعی خود در تحقق اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش پای کار باشند و آموزش و پرورش را از خود بدانند.

عزیزی هم‌چنین با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان، بر غنی‌سازی اوقات فراغت و نگاه عمیق به محتوای برنامه‌ها تاکید کرد و از همت خیرین مدرسه‌ساز در مشارکت ستودنی نهضت مدرسه‌سازی نیز تقدیر کرد.

دبیر شورا و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته، به تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش استان در بحث اوقات فراغت پرداخت و گفت: وزارت آموزش و پرورش بهبود برنامه‌های اوقات فراغت را بخشی از رسالت و مسئولیت خود می‌داند که در این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برنامه‌های گسترده‌ای را با رویکرد محتوایی پیش‌بینی کرده است.

احمد آخوندی افزود: این برنامه‌ها که از اول تیرماه سال ‌جاری به مدت هشت هفته اجرایی می‌شود در 341 پایگاه برای 36 هزار دانش‌آموز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در بخش پایگاه‌های قرآنی با 245 پایگاه برای 25 هزار دانش‌آموز برنامه پیش‌بینی شده است که این میزان برای کانون‌های فرهنگی تربیتی 15 پایگاه و 3 هزار دانش آموز است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های حوزه ورزش و تندرستی، بیان داشت: برای این بخش نیز 81 پایگاه و پیش‌بینی جذب بیش از 8 هزار دانش‌آموز هدف‌گذاری شده است.

آخوندی اضافه کرد: در طرح هجرت نیز 200 پایگاه با پیش‌بینی جذب قریب به 13 هزار دانش‌آموز را داریم.

وی هم‌چنین فعالیت‌های اردویی را شامل سه بخش اردوی طرح زیارت ویژه دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه به تعداد 2 هزار نفر، اردوی مناطق محروم با همکاری بنیاد علوی به تعداد 5 هزار و 550 نفر و اردوهای کشوری ویژه مسابقات قرآنی، فرهنگی هنری، ادبی، ورزشی و تشکل‌های دانش‌آموزی به تعداد 812 نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از 3 هزار دانش‌آموز در طرح اردوهای تابستانی حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هم‌چنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت مدارس غیردولتی در استان اظهار داشت: در مجموع 260 مدرسه غیردولتی در استان فعالیت دارند که در 949 کلاس قریب به 20 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول