اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار در حوزه صادرات

اعزام نیروی کار دارای ضرایب حمایتی صادرات شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: با ابلاغ دستورالعمل ضرایب حمایتی، برای نخستین بار در صادرات برای اعزام نیروی کار نیز ضرایب حمایتی در نظر گرفته شد.

اعزام نیروی کار دارای ضرایب حمایتی صادرات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: این ضرایب حمایتی برای کشورهای مختلف متفاوت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: این دستورالعمل بیشتر در ارتباط با کالاهای زیرمجموعه صنایع غذایی است که دارای ضریب حمایتی هستند.

وی از ابلاغ دستورالعمل ضرایب حمایتی 25 گروه کالا و خدمات به منظور محاسبه و پرداخت جوایز صادراتی سال 89 خبر داد.

صفرزاده افزود: شیر پاستوریزه در هر نوع بسته‌بندی، قند و شکر در بسته‌بندی بیش از 2 کیلوگرم، آرد و غلات، عسل در بسته‌بندی بیش از 10 کیلوگرم و روغن نباتی جامد و مایع در بسته‌بندی بین 5 تا 20 کیلوگرم از جمله این کالاها هستند.

صفرزاده با اشاره به اینکه ضرایب حمایتی انواع میوه تازه، سبزی و گل و گیاه نسبت به سال 88 تعدیل شده است تصریح کرد: در این گروه سبزی تازه و صیفی در بسته‌بندی بیش از 30 کیلوگرم، پیاز فله و در بسته‌بندی بیش از 25 کیلوگرم، هندوانه و خربزه (فله) و میوه تازه در بسته‌بندی بیش از 20 کیلوگرم مشمول دریافت جایزه صادراتی نمی‌شود.

صفرزاده با اشاره به اینکه براساس این دستورالعمل، برای نخستین بار صادرات اعزام نیروی کار نیز ضرایب حمایتی در نظر گرفته شده است، افزود: این ضرایب حمایتی برای کشورهای مختلف متفاوت است.

وی تصریح کرد: براساس این ابلاغیه، سقف پرداخت جایزه صادراتی به یک پروژه صادرات خدمات فنی و مهندسی 2 میلیون تومان و سقف پرداخت جایزه صادراتی به پروژه‌های صادرات خدمات فرهنگی و سینمایی 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که پروژه های فرهنگی در سال 88 بدون جایزه بوده‌اند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: ضرایب حمایتی خدمات گردشگری نیز به ازای ورود هر گردشگر تا 200 درصد افزایش دارد.

صفرزاده تأکید کرد: براساس این دستورالعمل که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است به صادرکنندگانی که یارانه صادراتی پرداخت می‌شود در دوره زمانی مشمول یارانه و جایزه صادراتی پرداخت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این به صادر کنندگانی که کالاهای مشمول عوارض صادراتی را صادر نموده‌اند در طول دوره مشمول عوارض، جایزه و یارانه صادراتی تعلق نمی‌گیرد. 

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول