اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

سلامت زیرساخت نیروی انسانی کارآمد است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: سلامت زیرساخت اصلی توسعه و ارتقای توانمندی نیروی انسانی کارآمد است که می‌تواند بستر پیشرفت را فراهم کند.

سلامت زیرساخت نیروی انسانی کارآمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان سلامت و رابطان بهداشتی در گیوی اظهار داشت: اگر در برنامه‌ریزی‌ها اصرار بر توسعه و پیشرفت همه‌جانبه است شالوده و زیربنای آن نیروی انسانی سالم، متخصص و متبحر است که بنیان آن مربوط به تأمین سلامت و ارتقای شاخص‌های بهداشتی است.

وی بیشترین خواسته و نیاز مردم را نیز توجه و توسعه این بخش اعلام کرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه اولویت خاصی به حوزه سلامت و درمان شده به طوری که در کنار منابع دولتی اختصاص یافته به این بخش شاهد جذب منابع غیردولتی و فعالیت بخش خصوصی هستیم.

رئیس‌ساداتی خاطرنشان کرد: اگر به حوزه درمان توجه بیشتری معطوف شود دیگر نیازی نیست که بخشی از اعتبارات صرف خرید دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی و درمانی شود.

فرماندار کوثر تأمین سلامت را محدود به ایام خاصی از زندگی ندانست و تصریح کرد: سلامت و بهبود شاخص‌های آن هم در دوران کودکی و هم جوانی و سالخوردگی باید با نگرشی درست و عدالت‌گونه باشد تا ضعف‌های احتمالی اسباب نگرانی را فراهم نیاورد.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان کوثر نیز به فعالیت بیش از 150 رابط بهداشت در مناطق روستایی و دورافتاده اشاره کرد و ادامه داد: نقش رابطان بهداشتی در ارتقای سلامت جامعه و اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری‌ها غیرقابل کتمان است.

علی ناظری مشارکت همه افراد جامعه را در کنار ادارات برای حل مسایل سلامتی و رسیدن به زندگی ایمن به دور از هرگونه بیماری‌ها و گرفتاری‌ها ضروری اعلام کرد.

وی نقش رابطان سلامت را کلیدی توصیف کرد و بیان داشت: 100 درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان هم اکنون از خدمات بهداشتی، درمانی به واسطه رابطان بهداشتی برخوردار هستند.

ناظری سلامتی را مطالبه همه مردم توصیف کرد و گفت: 75 درصد سلامت مردم به حفظ اصول بهداشتی توسط خودشان و دستگاه‌های غیردولتی مربوط است و تنها 25 درصد سلامت جامعه در دست بهداشت و درمان می‌باشد.

وی امنیت و سلامت را دو نعمت خدادادی و عامل پایداری و حفظ یک نظام توصیف کرد و افزود: حرکت در مسیر واحد سلامت نیازمند هماهنگی و همراهی مردم و مسئولان است.

 

تجلیل از سالمندان و بازنشستگان نمین

به مناسبت هفته سلامت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان از سالمندان و بازنشستگان شهرستان نمین تجلیل شد.

در این مراسم فرماندار نمین بهترین سرمایه هر کشور را سلامتی و ارتقای شاخص‌های تندرستی توصیف کرد و اظهار داشت: برای تحقق شعار امسال انسان سالم، توانمند و کارآمد نیاز است که در این باب وظیفه و رسالت متولیان سلامت بسیار سنگین است.

سید تقی دریتیم تصریح کرد: لازمه پیشرفت و توسعه کشور در تمام ابعاد تأمین سلامت و پیشگیری از عارضه‌های مختلف روحی، روانی و جسمی است که شایسته است مسئولان امر بهداشت و درمان برنامه‌ریزی دقیقی را در این زمینه داشته باشند.

فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان نمین همچنین با حضور در سرای سالمندان ماندگار از آنها دلجویی کردند.

 

امحای 10 تن مواد غذایی در گرمی، نیر و نمین

به مناسبت هفته سلامت 10 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در شهرهای نیر، نمین و گرمی امحا شد.

به گزارش فارس، این میزان مواد غذایی از مغازه‌های سطح شهر و انبارهای حومه جمع‌آوری شده بود که در حضور مردم امحا شد.

بابک رضازاده رئیس شبکه بهداشت شهرستان نیر گفت: نظارت بر سلامت مواد غذایی قابل عرضه در بازار از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان است و مأموران این شبکه با اجرای گشت‌های مداوم و اعمال دقت لازم برای تضمین سلامت مواد غذایی قابل عرضه به شهروندان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول