اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری مازندران:

دادگستری با کمبود 1700 نیروی کاری مواجه است/ مسئولان به پزشکی قانونی توجه کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری مازندران گفت: دادگستری مازندران با کمبود یک‌هزار و 700 نیروی کاری مواجه است.

دادگستری با کمبود 1700 نیروی کاری مواجه است/ مسئولان به پزشکی قانونی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حسین طالبی پیش از ظهر امروز در بیست ‌و پنجمین همایش سراسری مدیران پزشکی قانونی کشور، اظهار داشت: طبق اصل سوم قانون اساسی دولت مکلف به ایجاد امنیت قضایی و تامین حقوق همه‌جانبه افراد اعم از زن و مرد و مسلمان و غیرمسلمان است.

وی ادامه داد: در اصل 20 قانون اساسی بیان شده همه افراد ملت یکسان در حمایت قانون و همه از حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه حقوق انسان در جامعه آنقدر از ارزش بالایی برخوردار است که کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی حول محور حقوق است، متذکر شد: انسان حق دارد در جامعه مورد احترام قرار گیرد.

طالبی خاطرنشان کرد: در کشور ما کسانی که مدافع حق بوده و کار با ارزشی انجام می‌دهند خیلی شناخته شده و مورد حمایت نیستند و این یک واقعیت است.

مدیرکل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه پزشکی قانونی از سازمان‌هایی است که در احقاق حق نقش برجسته دارد، گفت: اما در جامعه شناخته شده نیستند و مسئولان اهمیتی که باید به این سازمان بدهند را لحاظ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم پزشکی قانونی را صرفاً برای طول درمان می‌شناسند، یادآور شد: اخذ طول درمان هیچ تاثیری در میزان حبس ندارد و صرفا برای کشف حقیقت است.

این مسئول با اشاره به اینکه دادگستری مازندران با کمبود یک‌هزار و 700 نیروی کاری مواجه است، بیان داشت: در صورتی که بخش‌های حاکمیتی نباید کمبود نیرو داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه در بخش قضایی 250 قاضی کم داریم، تصریح کرد: بخش عظیمی از طولانی شدن پرونده‌ها به دلیل تراکم کار است و یک قاضی در همین ماه گذشته با 200 پرونده مواجه بود.

مدیرکل دادگستری مازندران در پایان متذکر شد: سال گذشته 600 هزار پرونده را مورد بررسی قرار دادیم.

انتهای‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول