اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان:

هدف برگزاری مسابقات هنری کسب سابقه و مهارت است

خبرگزاری فارس: مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان گفت: هدف از برگزاری مسابقات هنری، شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد است و مسابقات این زمینه را فراهم می‌کند تا جوانان از این طریق با شرکت در جشنوار‌ه‌ها و فضاهای این چنینی، سابقه و مهارت کسب کنند.

هدف برگزاری مسابقات هنری کسب سابقه و مهارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرمسعود حلاج در مراسم اختتامیه برگزاری مسابقه طراحی پوستر میلاد حضرت محمد(ص) در مجتمع فرهنگی هنری سوره در اصفهان اظهار داشت: این مسابقه هفتمین مسابقه کشوری خانه گرافیک حوزه هنری استان اصفهان است که از سراسر کشور 224 اثر دریافت کرد.

وی ادامه داد: از بین این تعداد اثر، 38 اثر در بخش مسابقه شرکت داده شد که این آثار در نمایشگاهی در نقش خانه حوزه هنری به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد و به نفرات برتر جوایزی اهداء ‌شد.

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری چنین مسابقاتی، شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد در این عرصه است، بیان داشت: مسابقات این زمینه را فراهم می‌کند تا جوانان از این طریق با شرکت در جشنوار‌ه‌ها و فضاهای این چنینی، سابقه و مهارت کسب کنند.

وی زمان تأسیس این خانه را در 24 بهمن ‌ماه 86 دانست و ادامه داد: این واحد از حوزه هنر به عنوان نخستین خانه گرافیک کشور شناخته شده و با سامان‌‌دهی هنرمندان، دانشجویان و گرافیست‌های جوان فضایی را برای خلق آثار آنها ایجاد کرده است.

حلاج با بیان این مطلب که در بهمن‌ماه هر سال نمایشگاهی از هنرمندان این واحد برگزار می‌شود، تصریح کرد: به دلیل هم‌زمانی برگزاری نمایشگاه در بهمن‌ماه سال جاری و میلاد رسول اکرم(ص)، مسابقه طراحی با این موضوع را برای هفتمین دوره انتخاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شش جشنواره که بیشتر آنها با رویکرد مذهبی بوده توسط خانه گرافیک حوزه هنری برگزار شده است، تأکید کرد: برای آشنایی بیشتر فرهنگ عمومی جامعه با سنت‌های قدیمی و مذهبی این سنت‌ها را با طرح‌های جدید، نگاهی هنرمندانه و حرفه‌ای در قالب مسابقه برگزار نمودیم.

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه هدف نهایی، تولید آثار تأثیرگذار هنری و فاخر است، اضافه کرد: این امکان نیز فراهم شده که فضای رقابتی سالمی بین هنرمندان ایجاد شود.

وی در پایان با اهدای لوح به 38 اثر وارد شده از عرفان کمالی، هادی گلچین، فاطمه کریم‌مصلح، احمد عزیزپور، زهرا توانگر و مهرداد دریاافزون به صورت ویژه تشکر و قدردانی کرد و احسان قدرت‌الحمید، روح‌الله تیموری و میثم خالوندی و سیدمحمد طبرسی به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول