اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کار قشم خبر داد

فعالیت 40 هزار نیروی کار در قشم

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد قشم از فعالیت 40 هزار نیروی کار در مشاغل مختلف جزیره قشم خبر داد.

فعالیت 40 هزار نیروی کار در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم،‌ حسین اشرفی اظهار داشت: آمار تفکیک شده سال 90 اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد قشم نشان از فعالیت 40 هزار نیروی کار متخصص و غیرمتخصص در بخش‌های تولید، صنعت و معدن، تجارت و خدمات، گردشگری و صنایع دستی و نیز عمرانی و ساختمانی دارد.

وی افزود: بیشترین آمار نیروی کار در منطقه آزاد قشم به فعالان بخش تجارت و خدمات با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر و کمترین آن به فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی با یک هزار و 430 نفر مربوط می‌شود.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد قشم با ارائه آمار تفکیکی بخش‌های مختلف فعالیت‌های کار و اشتغال در قشم گفت: 14 هزار و 320 نفر در بخش تجارت و خدمات، 10 هزار و 50 نفر در بخش عمران و ساختمان، 8 هزار و 200 نفر در بخش تولید، صنعت و معدن، شش هزار نفر در بخش کشاورزی و شیلات و یک هزار و 430 نفر نیز در بخش گردشگری و صنایع دستی این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی، نرخ بیکاری جزیره قشم را طی سال گذشته 4.8 (چهار و هشت دهم درصد) و سهمیه اشتغال پیشنهادی برای سال 91 این منطقه را سه هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: این سهمیه شامل ادارات دولتی و واحدهای تولیدی و خدماتی بخش خصوصی که زیر نظر سازمان منطقه آزاد قشم نیستند اما از این سازمان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند نیز می‌شود.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول