اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

کسب مهارت‌های زندگی راهکاری موثر در پیشگیری از اعتیاد است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راه‌‌کارهای موثر در پیشگیری از اعتیاد کسب مهارت‌هایی است که فرد در زندگی کسب می‌کند.

کسب مهارت‌های زندگی راهکاری موثر در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اشرف عسگری پیش ازظهر امروز در کارگاه چگونگی تدوین و اجرای برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در شهرکرد، اظهار داشت: این کارگاه به‌عنوان دومین کارگاه ملی پیشگیری از اعتیاد است که به مدت سه روز در شهرکرد برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های اجتماع محور بهزیستی در محلات، مناطق شهری و روستایی، دانشگاهی، دانش‌آموزی و محیط‌های کاری تشکیل می‎شود، گفت: در حال حاضر افزون بر 65 تیم شهری و روستایی، 13 تیم محیط کاری، 55 تیم مدرسه و 35 تیم مهدهای کودک و پنج تیم در دانشگاه‌های این استان وجود دارد.

عسگری، ارزشیابی تیم‌های اجتماعی در محیط‌های کاری را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در محیط کاری و همچنین در محلات شهری و روستایی با هدف پیشگیری از اعتیاد، تیم‌هایی با عنوان تیم‌های اجتماع محور تشکیل می‎شود ارزشیابی این تیم‌ها کمک موثری در راستای پیشگیری از اعتیاد است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این کارگاه کارشناسان با شیوه‌های ارزشیابی برنامه‌های تیم‌های اجتماع محور آشنا می‎شوند، گفت: همچنین در این کارگاه، شیوه‌های پیشگیری اجتماع محور در اعتیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در برنامه‌ریزی برای مسائل و مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند، معمولا انواع برنامه‌ریزی وجود دارد، برنامه‌ریزی که در آن مسئولان برنامه‌ریزی می‌کنند و مردم اجرا می‌کنند همچنین برنامه‌ریزی از سوی مردم، در این روش مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و مسئولان را در این مسیر همراه می‌کنند، برنامه‌ریزی همزمان مسئولان و مردم، البته درباره اعتیاد باید برنامه‌ریزی از سوی خود مردم باشد.

عسگری خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به مردم کمک می‌کند تا تیم‌‎هایی از خود مردم تشکیل و در محل‌های زندگی خویش برای پیشگیری از اعتیاد با استفاده از خردجمعی و با مشارکت خود مردم و جامعه در راستای پیشگیری از اعتیاد اقدامات موثری تشکیل دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های عمده این تیم‌ها، گفت: برنامه‌ریزی، اجرای برنامه‌ها و ارزشیابی برنامه‌ها از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‎رود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به معضل اعتیاد، گفت: اعتیاد یک مشکل روانی و اجتماعی است که به خودآگاهی و توان حل مسئله افراد بستگی دارد، اعتیاد بیشتر در افرادی که انزوای اجتماعی و مشکلات شخصیتی دارند دیده می‌‎شود، در کنار این عوامل می‌توان از بیکاری، فقر فرهنگی و نگرش فرد نسبت به اعتیاد نیز نام برد.

وی درباره اینکه کدام عامل بیشترین تأثیر را بر اعتیاد فرد دارد، گفت: این‌طور نیست که تنها یک عامل شاخص فرد را درگیر معضل اعتیاد کند، همواره عوامل بسیاری وجود دارد که دست به دست یکدیگر داده تا شخص معتاد شود.

عسگری، یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد را مهارت‌هایی برشمرد که فرد در زندگی کسب می‌کند و ادامه داد: مادران به‌عنوان سردمداران تربیت اگر خود به دام اعتیاد گرفتار شوند، با توجه به اثراتی که بر شخصیت فرد دارند، می‌توانند آسیب‌های عمیقی بر فرزندان و همسر خود بر جای گذارند و در این صورت الگوی خانواده یک الگوی آسیب دیده است.

وی با اشاره به راهکارهای موثر در کاهش اعتیاد، گفت: بررسی مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان جامعه و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سلامت روانی زنان جامعه از جمله این راهکارها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول