اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

اشتغال بومی در سایه کسب مهارت‌ها امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: دستیابی به ظرفیت اشتغال بومی و پایدار در گرو کسب مهارت‌ها و فنون کارآمد است.

اشتغال بومی در سایه کسب مهارت‌ها امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری صبح امروز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای و بررسی مشکلات این بخش در خلخال اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده ضرورت دارد اهداف و برنامه‌های دقیقی در این حوزه ترسیم شود تا بتوانیم در یک فرایند مستمر به اهداف اشتغالزایی و رغبت به مصرف تولیدات داخلی در کنار جذب سرمایه‌گذاران دست پیدا کنیم.

وی افزود: در سالی که مزین به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است به بخش توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توجه جدی شده به طوری که یکی از اصلی‌ترین اسباب تحقق این شعار توسعه کیفی این مراکز مهارت‌آموزی در سطح کشور است.

این مسئول مهارت را پایه اساسی اشتغال پایدار و دارای درآمد مناسب همراه با توسعه روزافزون مشاغل فرعی اعلام کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تعمیق و توسعه این بخش نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند و باید در شناساندن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج آن تعامل خوبی با سایر دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

صفری شناسایی شغل‌های جدید و بومی هر منطقه و راه‌اندازی رشته‌های جدید آموزشی متناسب با نیاز روز بازار کار و حذف رشته‌های منسوخ شده را ضروری برشمرد.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: در مراکز دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای که مهارت‌آموزی در اولویت و اصل کار قرار دارد نباید برخی فعالیت‌های غیر مرتبط به اهمیت و جایگاه مهارت‌آموزی خدشه‌ای وارد کند چرا که تمرکز اصلی در این مراکز در یادگیری افراد و بهره‌مندی آنها از آموزش‌ها و مهارت‌های نوین است.

وی بیان داشت: بخش عظیمی از فعالیت‌های آموزشی این اداره کل به بخش غیر دولتی و خصوصی واگذار شده و همچنان از فعالان این بخش در برپایی و توسعه مراکز حرفه‌آموزی حمایت جدی می‌کنیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای گسترش آموزش‌های ویژه فنی و حرفه‌ای و تجهیز مراکز شهرستان خلخال و پرداخت مطالبات پیمانکاران این مراکز شد.

وی گفت: فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی در دو بخش خورش‌رستم و شاهرود برای راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز باید واگذار شود که در این زمینه برخی رایزنی‌ها و اقدامات اولیه نیز انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ضرورت ساماندهی تجهیزات آموزشی در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان را ضروری اعلام کرد و افزود: با توجه به نیاز بازار در هر شهرستان این امر در اولویت قرار گرفته و ما تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را به آحاد جامعه معرفی کنیم تا گرایش و رغبت به حرفه‌آموزی بیشتر از گذشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفری در پایان ابراز داشت: مکمل تحقق و به ثمر نشستن شعار امسال مهارت‌آموزی در مراکز مجاز و معتبر فنی و حرفه‌ای است چرا که ورود نیروی کار ماهر به بازار در حقیقت صرفه اقتصادی و رونق تولید را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول