اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاضل لاریجانی خبر داد

راه‌اندازی نخستین دانشگاه هیئت امنایی منتظر تایید دانشجو

خبرگزاری فارس: رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در آمل گفت: طرحی با استفاده از آخرین شیوه‌های مدیریتی دانشگاه‌های روز دنیا تدوین شده که امیدواریم با تصویب آن نخستین دانشگاهی باشیم که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

راه‌اندازی نخستین دانشگاه هیئت امنایی منتظر تایید دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی شب گذشته در همایش آیت جاوید ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی در این واحد دانشگاهی که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: این واحد دانشگاهی به میزانی از توسعه دست یافته است که بتواند سیاست‌گذاری در زمینه‌های علمی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌سازی در بخش‌های آموزشی و عمرانی این واحد دانشگاهی صورت گرفته است، تصریح کرد: برخوردار شدن از اعتبار علمی در بخش‌های ملی و بین‌المللی و تبدیل شدن به مرجع علمی از اهداف بلند این دانشگاه است.

لاریجانی با اعلام اینکه برای دست یافتن به اهداف باید با توجه به اسناد بالادستی و نقشه‌ راه چشم‌انداز 20 ساله این واحد دانشگاهی را تدوین کنیم، بیان داشت: باید سازوکار مدیریتی در این واحد دانشگاهی تدوین شد که یک دیدگاه سیتماتیک در سیاست‌گذاری‌های کلان این واحد آموزشی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طرح مدیریتی این واحد دانشگاهی با استفاده از آخرین شیوه‌های مدیریتی دانشگاه‌های روز دنیا تدوین شده است، ادامه داد: این طرح به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است که امیدواریم با تصویب آن نخستین دانشگاهی باشیم که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با اشاره به اینکه با این طرح سیاست‌های کلان دانشگاه با رفت‌وآمد مدیران دچار تغییر نشده و نظارت بر روند فعالیت‌های آن مستمر می‌شود، افزود:  شیوه‌های اجرایی این مدیریت نیز حائز اهمیت است.

*ترازنامه مالی دانشگاه‌‌ها بر روی وب‌سایت قرار گیرد

وی با بیان اینکه در همه امور به ویژه در امور مالی می‌تواند ر دانشگاه شفاف بود، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که ترازنامه مالی دانشگاه بر روی وب‌سایت قرار گیرد تا شفاف‌سازی درباره وضعیت مالی دانشگاه‌ها صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه رشته‌های تحصیلات تکمیلی شریان حیاتی هر واحد دانشگاهی است، افزود: دو دیدگاه در زمینه تحصیلات دانشگاهی وجود دارد یکی اینکه رشته‌هایی که دایر می‌کنیم باید تابع بازار باشد و دیدگاه دیگر که موجه‌تر است این است که باید رصد کنیم رشته‌هایی که پیشرفت علمی بیشتری برای کشور به ارمغان می‌آورند را توسعه دهیم.

به گزارش فارس؛ همایش آیت‌ جاوید ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی پدر برادران لاریجانی روسای دو قوه مقننه و قضاییه با حضور استاندار مازندران، نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

انتهای‌پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول