اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

فرهنگسرای تابستانه جهاد دانشگاهی نیازهای دانشجویان را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: فرهنگسرای تابستانه جهاد دانشگاهی زنجان نیازهای دانشجویان را برطرف می‌کند و می‌تواند الگوی مناسبی برای کشور باشد.

فرهنگسرای تابستانه جهاد دانشگاهی نیازهای دانشجویان را برطرف می‌کند

مهدی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: فرهنگسرای تابستانه استان زنجان با توجه به اینکه همه نیازهای دانشجویان را در ایام تابستان برآورده می‌کند، می‌تواند به عنوان الگوی مطلوبی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های دانشگاهی کشور محسوب می‌شود، افزود: حضور 40 هزار دانشجو در شهر زنجان با جمعیت 400 هزار نفر ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان ادامه داد: 10 درصد جمعیت شهر زنجان در حال حاضر دانشجویی است که با تعطیل شدن دانشگاه‌های کشور در ایام تابستان به این میزان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان 30 هزار دانشجو در شهر زنجان برای غنی سازی اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی مناسبی ندارند، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی زنجان با در نظر گرفتن چنین ظرفیتی و به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، اقدام به برگزاری نخستین فرهنگسرای تابستانه در زنجان کرده است.

عباسی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف با توجه به نیازهای دانشجویان در این فرهنگسرا یادآور شد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی معرفتی، برگزاری دوره‌های مهارتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مکمل و برگزاری دوره‌های نشاط و تعالی از برنامه‌های فرهنگسرای تابستانه است.

وی بررسی مسائل مهدویت، آخر الزمان، نقدی به عرفان‌های نوظهور، در قالب 9 کارگاه را از برنامه‌های این فرهنگسرا دانست و گفت: هر کارگاه شامل چندین بخش مختلف می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان در قالب دوره‌های مهارتی خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های کارآفرینی عمومی و تخصصی و رباتیک از برنامه‌های این دوره‌ها است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مکمل از ضروریات هر جامعه محسوب می‌شود، یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزش مکمل از برنامه‌های مهم جهاد در فرهنگسرای تابستانه است.

عباسی با اشاره به برگزاری دوره‌های نشاط و تعالی در ایام تابستان برای دانشجویان خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین لیگ بازی‌های کامپیوتری، برگزاری لیگ‌های ورزشی، نمایش و نقد فیلم و برگزاری اردوها از برنامه‌های دوره‌های نشاط و تعالی در سال جاری است.

وی از برگزاری اردوی یک هفته‌ای برای دانشجویان در استان قزوین خبر داد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان با توجه به نیاز این قشر از اهداف راه‌اندازی این فرهنگسرا محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان بر ضرورت استفاده از فضاهای خالی همه مراکز آموزشی در ایام تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان تاکید کرد و افزود: ضروری است در کنار غنی سازی اوقات فراغت سایر قشرهای جامعه به قشر دانشجو توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول