اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت

جبهه دانشجویی حمایت از مردم میانمار تشکیل شد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای تبیین مواضع سیستان و بلوچستان گفت: جبهه دانشجویی حمایت از مردم مظلوم میانمار در سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

جبهه دانشجویی حمایت از مردم میانمار تشکیل شد

علیرضا کیخا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه اهداف و برنامه‌های این جبهه اظهار داشت: این جبهه متشکل از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های استان است که با هدف حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده میانمار به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌های بین‌المللی، رسانه‌های مدعی بی‌طرفی و مدعیان دروغین حقوق بشر قتل عام می‌شوند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به حدیث پیامبر مکرم اسلام که فرمودند "کسی که بشنود مرد مظلومی از مسلمانان کمک می‌خواهد، ولی او را یاری نکند، مسلمان نیست" افزود: مگر می‌شود مسلمان بود و فریاد مظلومیت مسلمانان بی دفاع میانماری را شنید و سکوت کرد؟ شاید بتوان به جرأت گفت نسل کشی میانمار چه به لحاظ تعداد کشته‌ها و به لحاظ کیفیت و نوع قتل عامی که صورت می‌گیرد یک اتفاق کم نظیر و شاید بی نظیری است که تاریخ کمتر به خود دیده است.

عضو جبهه دانشجویی حمایت از مردم مظلوم میانمار بیان داشت: در ارتباط با مسئله میانمار به چند نکته حائز اهمیت باید توجه داشت، نخست اینکه جامعه باید نسبت به آنچه در این کشور رخ می‌دهد اطلاع و آگاهی پیدا کنند و لذا جبهه دانشجویی در نخستین گام سعی دارد با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف رسانه‌ای ملت ایران را نسبت به آنچه در میانمار رخ می‌دهد، آگاه کند.

کیخا به وضعیت سیستان و بلوچستان و پیشگامی مردم استان در اینگونه مسائل اشاره کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان همواره نشان داده است که در دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام عزیز حضوری فعال داشته است لذا در زمینه مسائلی چون میانمار و موارد مشابه نیز باید شیعه و سنی در کنار هم پیشگام سایر نقاط کشور باشند.

وی ادامه داد: تنها جرم مردم میانمار، مسلمان بودنشان است و در این بین علی‌رغم اطلاع بسیاری از دستگاه‌های بین‌المللی سکوتی معنادار رخ داده است.

دبیر شورای تبیین مواضع سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور دانشجویان شیعه و سنی در جبهه فوق تصریح کرد: به لطف الهی در حال حاضر، هوشیاری در میان دانشجویان شیعه و سنی به حد مطلوبی رسیده است بگونه‌ای که شاهد هستیم در همین جبهه حمایتی از مردم میانمار دانشجوی شیعه و سنی هم صدا با هم حضور دارند.

کیخا با انتقاد از عملکرد رسانه‌های داخلی افزود: از رسانه‌های خارجی که مدعی بی طرفی هستند ولی اخباری را پوشش می‌دهند که همسو با اهداف استکبار است توقعی نیست، از رسانه‌هایی که بازیچه دست صهیونیسم هستند نیز انتظار پرداختن صحیح به مسئله میانمار را نمی‌توان داشت.

وی بیان کرد: اما توقع ما دانشجویان از رسانه‌های داخلی چیز دیگری است به نظر می‌رسد در این زمینه باید همت و عزم بهتر و مناسب‌تری از سوی رسانه‌های داخلی انجام شود به هر شکل جنبش دانشجویی فارغ از همه دستگاه‌ها به تکلیف عدالت خواهانه خود عمل می‌کند و سعی دارد در اینگونه مناسبات جلوتر از سایر اقشار عمل کند.

این عضو جبهه دانشجویی حمایت از مردم میانمار عنوان داشت: بخشی از تلاش شبانه‌روزی جمع دانشجویی که احساس تکلیف کرده‌اند تا در این مورد کاری انجام دهند، با هدف روشنگری و آگاهی سازی مردم صورت می‌پذیرد و در این زمینه، استفاده از

ویژه‌نامه‌های مختلف، راه‌اندازی شبکه پیامک، استفاده از فضای مجازی و… مورد توجه قرار می‌گیرد.

کیخا افزود: درگام بعد و پس از اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، دانشجویان سعی دارند در کنار سایر مردم اقدامات تاثیرگذارتری از جمله تجمع و راهپیمایی را انجام دهند.

وی به تعداد کشته‌ها اشاره و بیان کرد: آمارها متفاوت بوده، بعضی از 50 هزار نفر و بعضی از بالای 80 هزار نفر حرف می‌زنند اما آمار کمی رسمی‌تر بین 40 تا 50 هزار نفر را بیان کرده‌اند.

دبیر شورای تبیین مواضع سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مردم مظلوم میانمار به طرز عجیب و غیر قابل باوری کشته می‌شوند، در اینجا مهم‌تر از تعداد کشته‌ها، کیفیت کشتن آنهاست که بسیار دردناک و غم انگیز است، چه دست‌هایی برای انجام این جنایات درکار است.

کیخا اظهار داشت: این آدم‌های وحشی با چراغ سبز کدام جریان اینگونه دست به جنایت می‌زنند، سوزاندن، تکه تکه کردن و یا پرت کردن بچه‌های خردسال از ارتفاع در مقابل چشم والدین،  سوزاندن دسته جمعی و… از شیوه‌های وحشیانه‌ای است که علیه مسلمانان به کار گرفته می‌شود.

وی در این زمینه اضافه کرد: باید به مردم بگوییم در دنیا چه خبر است، خانمی که مدعی حقوق بشر است و هر چند وقت یک بار با سران کشورهای مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی دیدار دارد با صراحت اعلام می‌کند” مسلمانان حق حضور در میانمار را ندارند” جالب‌تر آنکه همین خانم برنده جایزه صلح نوبل هم می‌شود.

دبیر شورای تبیین مواضع سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بنده معتقدم در چنین حوادثی، استان سیستان و بلوچستان باید پیشگام باشد، مردم میانمار مردمی سنی مذهب هستند ولی جدای از اینها آنها مسلمان هستند و ما همه مسلمانیم و باید به یکدیگر کمک کنیم و انتظار ما این است که در استان باید برخی از تیریبون‌های ما به این مسئله اختصاص داده شود.

کیخا افزود: در این جبهه دانشجویانی اعم از شیعه و سنی حضور دارند که از دیروز کار خود را آغاز کرده‌اند، از دیروز نشریات ما فعال شده‌اند، تیریبون‌های مساجد، محافل ماه مبارک رمضان، شبکه‌های پیامکی، موج‌های وبلاگی و سایت‌ها همه و همه از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های این جبهه هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه مسئولان پایه کار آمدند و همچنین امام جمعه زاهدان به طور جدی از جبهه حمایت می‌کند و امید است که جبهه دانشجویی به جبهه مردمی تبدیل شود.

دبیر شورای تبیین مواضع سیستان و بلوچستان گفت: روز جمعه نمایشگاهی در کنار محل نماز جمعه برپا می‌شود و نشریات توزیع می ‌شودو اگر با درخواست ما موافقت شود تجمعی نیز خواهیم داشت و در هفته بعد به امید خدا تجمع دانشجویی در یکی از دانشگاه‌های محوری استان برپا می‌شود که دانشجویان مطالبه‌گر ما مطالبات خود را از مسئولان درباره حمایت از مردم مظلوم میانمار درخواست کنند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول