اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

مسائل مذهبی دانشجویان در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهیه امکانات لازم برای دانشجویان از اولویت‌ دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، افزود: در کنار توجه به افزایش امکانات به مسائل فرهنگی و مذهبی دانشجویان نیز توجه جدی شود.

مسائل مذهبی دانشجویان در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مشکلات عفاف و حجاب در جامعه باید به صورت کلان بررسی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف باید در جامعه به ویژه دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر چه در دو سال اخیر اقدامات مهمی در زمینه حجاب و عفاف انجام شده است اما هنوز بخش اعظمی از مشکلات این بخش باقی مانده است.

نماینده مردم زنجان و طارم مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با دور شدن فرزندان از خانواده‌ها و کاهش کنترل توجه دانشجویان به موضوع حجاب و عفاف کمرنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نیز توجه جدی به مقوله فرهنگ حجاب و عفاف ندارند، افزود: باید مسئولان دانشگاهی این نقطه ضعف را بپذیرند.

اسماعیلی با اشاره به رعایت حجاب و عفاف در دوران دبیرستان به دلیل وجود عامل کنترلی خانواده تصریح کرد: با ورود دانش‌آموزان به محیط دانشگاه رعایت مقوله حجاب و عفاف کمرنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه امکانات و ابزارهای لازم برای دانشجویان از اولویت‌های دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، افزود: در کنار توجه به افزایش امکانات سخت‌افزاری باید به مسائل فرهنگی و مذهبی دانشجویان نیز توجه جدی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظارات مردم از دانشگاه در زمینه توجه به مسائل فرهنگی جامعه یادآور شد: قشر دانشجو به عنوان قشر آگاه و تاثیرگذار جامعه باید انتظارات آینده جامعه را برآورده کند.

وی بر ضرورت رعایت قوانین حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و افزود: باید مسئولان از جمله دولت در زمینه رعایت حجاب و عفاف برنامه‌ریزی مطلوبتری داشته باشند.

اسماعیلی یادآور شد: همان میزان که به مسائل تحصیلی دانشجویان در زمینه‌های مختلف توجه می‌شود باید به مسائل فرهنگی و معنوی این قشر نیز توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاوه بر حل مشکلات و معضلات جامعه در آینده، الگوی مطلوبی برای جامعه از نظر رعایت حجاب و عفاف باشند.

انتهای پیام/ع20ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول