اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانشجویی استان همدان خبر داد

کسب رتبه نخست اردوهای جهادی توسط دانشجویان استان همدان

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانشجویی استان همدان از کسب رتبه نخست اردوهای جهادی توسط دانشجویان استان در سال‌های 89 و 90 خبر داد و گفت: این اتفاق سند افتخار دیگری برای استان همدان است.

کسب رتبه نخست اردوهای جهادی توسط دانشجویان استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود قاسمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان با اشاره با شکل‌گیری طرح اردوهای جهادی از سال 79 و به دستور رهبر معظم انقلاب افزود: دانشجویان همدانی با حضور در روستاهای محروم استان و انجام برنامه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در سال‌های 89 و 90 رتبه نخست را از بین 30 استان از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 60 روستای استان زیر پوشش طرح اردوهای جهادی قرار گرفتند، اظهار داشت: امسال با استقبال خوب رؤسای دانشگاه‌ها و دانشجویان بیش از 80 روستای محروم زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس بسیج دانشجویی استان همدان تعمیر و ساخت مدارس، خانه عالم، لایروبی قنات‌ها و... را از جمله فعالیت‌های مختلف فرهنگی و عمرانی دانشجویان در این طرح بیان کرد.

وی برطرف شدن خلاءهای فرهنگی را از دیگر نتایج مثبت این اردوها بیان کرد و گفت: با وجود جنگ نرم دشمن و هجمه‌‌های فرهنگی دشمنان در روستاها، فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان می‌تواند در خنثی کردن تبلیغات دشمن در اذهان جوانان و امیدواری به نظام و انقلاب موثر باشد.

قاسمی با اشاره به وجود ظرفیت 105 هزار نفری دانشجو در استان ابراز امیدواری کرد با همراهی و کمک مسئولان استان و امام جمعه در سال‌های آتی همدان به عنوان الگویی ماندگار در رفع محرومیت در کشور معرفی شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار خاطرنشان کرد: شکی نیست منشاء این اقدامات غیر انسانی آمریکا و صهیونیست هستند.

رئیس بسیج دانشجویی استان همدان در تشریح وضعیت کشور عراق نیز تصریح کرد: با وجود مرز یک هزار و 200 کیلومتری و جمعیت قریب به 70 درصد شیعه، هرگونه چالش در این کشور برای ایران قابل توجه خواهد بود.

وی با اشاره به حضور آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با تروریست افزود: این حضور نه تنها کمکی به حل این مسائل نکرد بلکه شاهد رشد 37 درصدی تولید مواد مخدر در منطقه و همچنین افزایش حملات تروریستی هستیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول