اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان خبر داد

فعالیت تشکل بسیج دانشجویی در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مغفول واقع شده‌اند، گفت: هم‌اکنون در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان دفتر تشکل بسیج دانشجویی فعال است.

فعالیت تشکل بسیج دانشجویی در 93 درصد دانشگاه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه قرآنی واحد رشت، با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای استغفار و بازگشت به سوی پروردگار است، اظهار کرد: خداوند در این ماه مبارک شیطان را در غل و زنجیر می‌کند.

وی با اشاره به تشکل‌ها و جایگاه آنها در دانشگاه‌ها افزود: تمام تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره مجموعه‌های منظم و سازمان یافته‌ای هستند که به طور دسته جمعی اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کنند.

این مسئول، تشکل‌ها را یک پدیده انسانی دانست که نمی‌توان به طور فردی اراده کرد زیرا یک تشکل مجموعه‌ای از انسان‌های همفکر و هم‌نظر در مورد هدف خاصی است که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در کنار هم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها در دانشگاه‌ها مغفول واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: داشتن دو اصل تولی و تبری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تشکل است زیرا تولی به اصل ولایت و تبری و ضدیت با کسانی که در مسیری مخالف با ولایت گام بر می‌دارند، اطلاق می‌شود و باید به عنوان یک اصل در تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها مد نظر قرار گیرد.

بایرامی، رعایت حق، عدالت، انضباط و نظم را جزو فلسفه کار تشکیلاتی دانست و گفت: دنیای امروز دنیای کارهای مشارکتی و دسته جمعی است به طوری که حتی اگر کسی در خانه خود پشت رایانه شخصی‌اش کاری را انجام می‌دهد ناخواسته در یک محیط اجتماعی بزرگ وارد شده و ایجاد ارتباط کرده است.

وی برخی از ویژگی‌های تشکل‌های اسلامی را قابل شکل‌گیری در دانشگاه‌های کشور نامید و اذعان کرد: داشتن اهداف روشن و منطبق قابل دفاع، انسجام داخلی و صمیمت بین اعضا، قدرت تصمیم‌گیری جمعی، قدرت نفوذپذیری، تحلیل وضعیت موجود و نیز داشتن روحیه تشکیلاتی و کار دسته جمعی از جمله ویژگی‌های یک تشکیلات است.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان، توان فرصت شناسی و مخاطب شناسی را از دیگر ویژگی‌های یک تشکل نامید و افزود: امکان بهره‌گیری از فرصت و برنامه‌ریزی و نیز بازپروری نیروهای جدید و گردش آنها و کادر سازی جدید، در روند فعالیت‌های مثبت یک تشکل تاثیر به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر تشکلی فرصت قدرت را به دیگران ندهد یک تشکل بیمار است، افزود: یک تشکل بیمار قدرت جذب اعضای جدید را ندارد.

بایرامی، توان ایجاد ارتباط با اساتید و پیشکسوتان را از دیگر ویژگی‌های تشکل‌ها خواند و اذعان کرد: یک تشکل خوب باید مرکز تجمع بزرگان یک دانشگاه باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تشکل‌ها اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها نقش دیده‌بانی دارند.

این مسئول، دخالت در اختلافات جزئی را به دور از شٱن یک تشکل دانشجویی دانست و افزود: بحث جذب حداکثری و حذف حداقلی در یک تشکل نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: تشکل سیاسی که بدون جاذبه باشد تشکلی اسلامی نیست زیرا در یک تشکل اسلامی باید با خلوص نیت کار انجام داد.

بایرامی با بیان اینکه هم‌اکنون 93 درصد دانشگاه‌های گیلان دارای دفتر تشکل بسیج دانشجویی هستند، متذکر شد: دفاتر انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها به عنوان قدیمی‌ترین تشکل‌های دانشجویی محسوب می‌شوند و پس از آن دفتر تشکل‌های جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی فراگیرترین تشک‌های موجود در دانشگاه‌های کشور هستند.

به گفته وی، بهترین دوران خوش دانشجویی در فعالیت در اینگونه تشکل‌ها رقم می‌خورد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول