اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان دشتی:

متوسط تولید گندم آبی بیش از 5 تن است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی دشتی گفت: به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی متوسط تولید گندم آبی در منطقه دشتی بالای 5 تن است.

متوسط تولید گندم آبی بیش از 5 تن است
امرالله فاریابی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: 40 درصد تولید کشت آبی و محصولات کشاورزی در دشت پلنگ  صورت می‌گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی دشتی افزود: کل اراضی قابل کشت شهرستان دشتی 53 هزار هکتار است که از این مقدار 43 هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد و 10 هزار هکتار به صورت آپش وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به مطالعه انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی دشت پلنگ یکی از مناطق است که قابلیت توسعه و پرورش مرغ مادری داراست.
فاریابی افزود: به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی متوسط تولید گندم آبی در این منطفه بالای پنج تن است.
وی یادآورشد: محصولات برداشت ذرت دانه‌ای 9 تن در واحد سطح است که به دلیل کم آبی و آفت گراز د حال حاضر کشت نمی‌شود.
فاریابی اضافه کرد: که در این زمینه برای 120 نفر به صورت دائمی و برای بیش از 500 نفر فصلی اشتغال ایجاد می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که معاون امور عمرانی استاندار به اتفاق فرماندار دشتی از منطقه حاصل خیز دشت پلنگ داشتند مقرر شد مطالعه پل ارتباطی بروی رودخانه دشت پلنگ در دستور کار قرار گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی دشتی تصریح کرد: همچنین در این دیدار مقرر شد اعتبار لازم برای احداث حدود 15 کیلومتر راه دسترسی به مزارع در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی گذاشته شود .
فاریابی تصریح کرد: با احداث این راه امکان حمل و نقل حداقل 10 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به بازارهای هدف تسهیل می‌شود و زمینه اشتغال حداقل 200 نفر را فراهم می‌کند.
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی دشتی اضافه کرد: با حمایت مسئولان می‌توانیم امیدوار باشیم که بخش کشاورزی دشتی در افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در شهرستان و استان موفق باشد.
مدیر جهاد کشاورزی دشتی خاطر نشان کرد: مسائل و مشکلات کشاورزی دشتی را به مسئولان مربوطه ارائه کردیم و امیدواریم هر چه زودتر ترتیب اثر دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول