اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خبرداد:

تولید یک میلیون تن گندم در کردستان/ ایجاد سیلوهای مورد نیاز ذخیره گندم در کردستان

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم طی سال‌جاری در این استان گفت: امیدواریم در سال‌جاری با اقدامات موثر دستگاه‌های اجرایی و با توجه به میزان مناسب نزولات آسمانی شاهد افزایش میزان تولید گندم در استان باشیم.

تولید یک میلیون تن گندم در کردستان/ ایجاد سیلوهای مورد نیاز ذخیره گندم در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان غله کشور که در سنندج صورت گرفت، اظهارداشت: خبازی‌ها باید کیفیت نان‌های تولیدی خود را در راستای جلب رضایت مشتریان ارتقا داده و نان را با کیفیت مطلوب عرضه کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در کشور و آزاد سازی نرخ نان ایجاد فضای رقابتی بین خبازی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار کردستان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌ رسانی کافی در جامعه شاهد مصرف نان تولیدی از آردهای سفید که دارای درصد کمی از سبوس بوده و ارزش غذایی پایینی دارند، هستیم.
شهبازی اضافه کرد: ضروریست با اندیشیدن تدابیر خاص از ترویج این ر‍ژیم غذایی جلوگیری و با تشویق مردم به مصرف نان‌های تهیه شده از آردهای سبوس‌دار سلامت غذایی شهروندان را تضمین کنیم.
وی بر تولید آرد سبوس‌دار و عرضه آن به خبازی‌ها توسط کارخانجات استان تاکید کرد و افزود: باید متولیان بهداشت و درمان و همچنین بازرسان سازمان بازرگانی استان نظارت بیشتری بر تولید آرد سبوس‌دار و ترکیبات آن در محل کارخانجات تولید آرد استان داشته باشند.
استاندار کردستان با پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم طی سال‌جاری در کردستان، اضافه کرد: امیدواریم در سال‌جاری با اقدامات موثر دستگاه‌های اجرایی و با توجه به میزان مناسب نزولات آسمانی شاهد افزایش میزان تولید گندم در سطح استان باشیم.

*ایجاد سیلوهای ذخیره گندم با مشارکت بخش خصوصی در کردستان
استاندار کردستان در ادامه از ایجاد سیلوهای مورد نیاز ذخیره گندم در استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و  افزود: در حال حاضر با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی سیلوها و اماکن استاندارد ذخیره گندم در استان ساخته شده و می‌توان گفت که نیاز به ساخت سیلو برای ذخیره سازی گندم مرتفع شده است.
شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد سازی و جلب رضایت مردم از خدمات دولت عدالت محور در استان، اولویت برنامه‌های مدیران اجرایی استان است و امیدواریم با شفاف‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های جلب مشارکت مردم در مسیر توسعه، شاهد رشد همه جانبه بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی استان باشیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول