اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

برآورد تولید گندم همدان 730 هزار تن است

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: برآورد تولید گندم در همدان طی سال جاری 730 هزار تن است.

برآورد تولید گندم همدان 730 هزار تن است

شهرام پرورش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برآورد تولید گندم در سال جاری، برآورد تولید جو را 270 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: کشت محصولات بهاره در حال توسعه است.

وی افزود: در تولید سیب‌زمینی نیز برآورد می‌شود در کشت بهاره و پاییزه 900 هزار تن محصول برداشت کنیم و در بخش ذرت نیز برآورد تولید 100 هزار تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: ذرت در شهرستان اسدآباد، کلزا در نهاوند، سیب‌زمینی در بهار و همدان، جو در کبودراهنگ، یونجه در همدان، فامنین و کبودراهنگ و چغندرقند در اسدآباد و نهاوند کشت می‌شود و تاکنون در کشت تابستانه سیب‌زمینی 40 درصد، چغندرقند 35 درصد و ذرت نیز با درصد کمی کشت شده است.

وی اهداف بخش زراعت را افزایش کیفی محصولات زراعی، افزایش کمی از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح با رعایت به‌زراعی در واحد سطح، پایداری در تولید، ساماندهی حضور زراعی، افزایش نرخ بهره‌وری و افزایش کیفیت بازارپسندی محصولات تولیدی عنوان کرد.

پرورش صادرات سیب‌زمینی را به کشورهای عراق، روسیه، ترکمنستان و افغانستان از گمرک استان 8 هزار و 220 تن عنوان کرد و افزود: این در حالی است که صادرات سیب‌‌زمینی از گمرک‌های مرزی بیش از 40 هزار تن است.

وی محدودیت در آب، کمبود صنایع تبدیلی و فناوری و کمبود فضای انباری فنی و نیمه‌‌فنی را از مشکلات موجود در بخش زراعت عنوان کرد و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در استان می‌توانیم مازاد محصولات تولید شده به خصوص سیب‌زمینی را به کارخانه‌های صنایع تبدیلی ارسال کرده و ارزش افزوده محصولات تولیدی را افزایش دهیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان گفت: 71 هزار تن از سهمیه کود مورد نیاز کشاورزان تخصیص و توزیع شده که در این راستا کشاورزان باید عملکرد خود را در واحد سطح افزایش داده و محصولاتی تولید کنند که قابل رقابت با سایر محصولات تولید شده در سایر نقاط کشور و حتی در سطح جهانی باشند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول