اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون روستایی خلخال خبر داد:

کاهش 70 درصدی تولید گندم در خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان خلخال گفت:‌ با توجه به بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی گذشته میزان تولید گندم در شهرستان خلخال 70 درصد کاهش یافته است.

کاهش 70 درصدی تولید گندم در خلخال
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شادمان منافی عصر امروز در گردهمایی رؤسای تعاونی‌های روستایی در خلخال اظهار داشت: با این کاهش تولید نیاز به برنامه‌ریزی‌های مناسب در بهبود شرایط کنونی هستیم تا میزان تولید در سال زراعی آینده بیشتر از این تقلیل پیدا نکند.
وی با یادآوری این‌که تاکنون در دو شهرستان خلخال و کوثر چهار هزار و 250 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، تصریح کرد: همه محصولات خریداری شده به انبارهای مکانیزه انتقال داده شدند تا در آن مکان نگهداری شوند.
منافی خاطر نشان کرد: این میزان تولید در حالی است که ما در سال زراعی ماقبل آن بیش از 15 هزار تن گندم تولیدی داشتیم که رقم تأمل برانگیز 70 درصد کاهش همه ما را مکلف می‌کند تا در تولید و عمل‌آوری این محصول با توجه به حاکم شدن شرایط آب و هوایی کم بارش و تنش‌زا بیشتر دقت کنیم و با ارقام اصلاح شده میزان تولید و کیفیت را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: ‌با توجه به این‌که در این شهرستان همچنان برداشت محصول ادامه دارد همچنان مراکز خرید ما شبانه‌روزی باز هستند و محصول زارعان و کشاورزان را خریداری می‌کنند.
این مقام مسئول افزود: از زمان شروع برداشت گندم سه مرکز خرید به همت اتحادیه تعاونی روستایی در خلخال و پنج مرکز در کوثر فعالیت کرده و مشغول خرید محصول زارعان هستند.
منافی مراکز خرید خلخال را شامل کلور، هشتجین و خود اتحادیه تعاونی روستایی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در شهرستان کوثر نیز پنج مرکز فیروزآباد، گنجگاه، زنگ‌آباد، گیوی و اتحادیه تعاونی روستایی کوثر کار خرید و جمع‌آوری گندم مازاد بر نیاز زارعان را عهده‌دار هستند.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه ناحیه نیر تصریح کرد:‌ تاکنون هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم خریداری شده زارعان نداشتیم و به نظر می‌رسد تا پایان فصل خرید با مشکلی مواجه نباشیم.
منافی خاطر نشان کرد: تاکنون قیمت عمده بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده و باقی‌مانده هزینه و بدهی کشاورزان گندم‌کار نیز به سرعت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول