اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

تولید 220 هزار تن گندم در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سالانه 200 تا 220 هزار تن گندم در شمال استان کرمان تولید می‌شود.

تولید 220 هزار تن گندم در کرمان

عباس ملایی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: 550 هزار هکتار میزان سطح زیرکشت بخش کشاورزی شمال استان بوده که 400 هزار هکتار از این سطح باغی و 150 هزار هکتار زراعی است.

وی ادامه داد: بیشتر سطح زیرکشت باغی به محصول پسته اختصاص دارد و تولید سالانه این محصول بین 150 تا 250 هزار تن است.

ملایی تصریح کرد: سطح زیرکشت خرما در شمال استان کرمان 35 هزار هکتار بوده که تولید سالانه آن بین 160 تا 200 هزار تن است و این تغییر در میزان تولید بستگی به شرایط اقلیمی و آب و هوایی دارد.

وی با بیان اینکه از لحاظ میزان سطح زیرکشت گردو رتبه اول را در کشور داریم، اضافه کرد: 19 هزار هکتار از باغ‌های شمال استان کرمان زیر کشت این محصول است که سالانه 28 تا 30 هزار تن تولید داریم و از نظر تولید در کشور دارای رتبه دوم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: کشت گندم از اولویت‌های ماست و این محصول 55 تا 65 هزار هکتار از مزارع شمال استان کرمان را به خود اختصاص داده است به طوری که سالانه 200 تا 220 هزار تن تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول