اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مانه و سملقان اعلام کرد

تولید یک سوم از گندم تولیدی خراسان‌شمالی در مانه و سملقان

خبرگزاری فارس: فرماندار مانه و سملقان اعلام کرد: یک سوم از گندم تولیدی خراسان‌شمالی در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید یک سوم از گندم تولیدی خراسان‌شمالی در مانه و سملقان

به گزارش خبرگزاری فارس از مانه و سملقان، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع تجار و بازرگانان خراسان‌شمالی اظهار کرد: مانه و سملقان بزرگ‌ترین شهرستان این استان بوده که بیش از 6 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

وی تصریح کرد: مانه و سملقان قطب کشاورزی خراسان‌شمالی بوده و بیشتر مردم این شهرستان در این بخش فعالیت دارند.

هاشمی قومیت‌های مردم این شهرستان را بلوچ، فارس، کرمانج، ترک و ترکمن عنوان کرد و گفت: با وجود تنوع قومیت‌ها لیکن اقوام همزیستی مسالمت‌آمیزی در شهرستان مانه و سملقان دارند.

* تولید 54 نوع محصول باغی و زراعی در مانه و سملقان

نماینده عالی دولت در مانه و سملقان با اشاره به تنوع تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: هم‌اکنون 54 نوع محصول زراعی و باغی در مانه و سملقان تولید می‌شود.

وی از هلو، گیلاس، سیب، پنبه، پیاز، سیب‌زمینی به عنوان مهم‌ترین محصولات تولیدی مانه و سملقان یاد کرد و گفت: پنبه مانه و سملقان مرغوب‌ترین پنبه کشور بوده و اگر تقاضا زیاد شود، افزایش سطح کشت را در این شهرستان خواهیم داشت.

فرماندار مانه و سملقان تولید سالانه پنبه در این شهرستان را 15 هزار تن عنوان کرد و افزود: علاوه بر محصولات یاد شده بخشی از اراضی این شهرستان زیر کشت برنج رفته است.

وی نسبت به توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری مانه و سملقان با کشورهای مختلف اعلام آمادگی کرد.

* وجود جنگل‌های انبوه و توسعه گردشگری در مانه و سملقان

هاشمی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در این شهرستان نیز اظهار کرد: جنگل‌های انبوه قابل توجهی در مانه و سملقان وجود داشته که زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: جنگل‌های درکش و جنگل‌های واقع در غرب این شهرستان و مواهب طبیعی به گونه‌ای بوده که در صورت فراهم‌شدن زمینه گردشگران را به خود فرامی‌خواند.

فرماندار مانه و سملقان قرار گرفتن این شهرستان در حاشیه جاده بین‌المللی را برشمرد و گفت: بر اساس آمار سالانه 20 میلیون مسافر از محورهای ارتباطی این شهرستان تردد می‌کنند و این قابلیت زمینه را برای توسعه گردشگری و سایر بخش‌ها فراهم ساخته است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول