اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی اردبیل:

تولید گندم در اردبیل 20 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش می‌یابد.

تولید گندم در اردبیل 20 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات خرید و بررسی گندم در جعفرآباد اظهار داشت: برداشت گندم از 10 روز پیش در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد آغاز شده و کشاورزان تلاش می‌کنند با برداشت خوشه‌های پربار طلایی خود آنها را تحویل سیلوها و انبارها دهند.

وی با اعلام این‌که با پیش‌بینی 20 درصد افزایش تولید گندم رقم تولیدات گندم در استان اردبیل به بیش از 740 هزار تن می‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم این میزان برداشت محصول به شکل کمی و کیفی انجام شده و زارعان بر شکرگزاری این نعمت در پرداخت زکات نیز پیشقدم شوند.

نیکشاد خاطرنشان کرد: سال گذشته کشاورزان استان بیش از دو میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که به واسطه انجام این فریضه الهی خداوند نعمت را افزون کرده و امسال یک وضعیت مساعدی را در تولید و عمل‌آوری محصولات زراعی شاهد هستیم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی در این استان 83 هزار و 500 هکتار و دیم نیز بیش از 285 هزار هکتار بوده که به نظر می‌رسد به رغم کاهش سطح زیر کشت، یک رشد قابل توجه را در تولید اکثر غلات شاهد باشیم.

وی با اشاره به همکاری خوب سازمان غله در خرید به موقع و پرداخت به روز بهای گندم خریداری شده به کشاورزان ادامه داد: در این زمینه 35 مرکز خرید توسط مباشران خرید گندم و پنج مرکز در قالب سیلوها و انبارهای ملکی اداره غله آمادگی دارند تا محصول کشاورزان را خریداری کنند.

به گزارش فارس، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: براساس توافق انجام شده با بانک‌های عامل بهای گندم خریداری شده در همان روز پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ مانع و مشکلی متوجه کشاورزان نیست.

نیکشاد گفت: البته قبل از ورود گندم به سیلو آزمایش و ارزیابی محصول انجام می‌شود تا از لحاظ کیفی نیز محصول خریداری شده و در حال انبار با معضلی مواجه نشود.

وی جایگاه استان اردبیل را در خرید گندم جایگاه هفتم کشوری برشمرد و افزود: در تلاش هستیم با توسعه اراضی زیر کشت این محصولات این جایگاه را در سال‌های آینده یک توسعه و ترقی کمی و کیفی ببخشیم.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول