اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

تولید گندم اردبیل 2.5 برابر مصرف داخلی است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: تولید گندم استان اردبیل 2.5 برابر مصرف داخلی است در حالی که در برخی از استان‌ها این رقم پایین‌تر از میانگین تولید آنهاست.

تولید گندم اردبیل 2.5 برابر مصرف داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: یک خلأیی بین خرید تضمینی گندم با تحویل به کارخانه آرد در حدود 45 تومان تفاوت قیمت اتفاق افتاده است که اگر نتوانیم این خلأ را پر کنیم برخی از نگرانی‌های عمده ذخیره‌سازی ما افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ سیاست دولت خروج از تصدی‌گری و واگذاری کار به بخش خصوصی است که در حوزه خرید گندم نیز این اتفاق رخ داده به طوری که بخش خصوصی با قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی دولت در حال خرید و ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

این مسئول با بیان اینکه هیچگونه ازدحام صف و نگرانی از بابت خرید تضمینی گندم گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: ‌تنها در ابتدای فصل خرید وقفه‌ای کوتاه در خرید تضمینی به وجود آمد که عده‌ای دلال از این موقعیت سوء استفاده کرده و شایعه کردند دولت قصد خرید تضمینی را ندارد و مبلغ را به کمتر از 400 تومان کاهش دادند که با روشن شدن موضوع خرید تضمینی گندم از سوی دولت این چالش و مشکلات نیز برطرف شد.

عزیزی ادامه داد: با حل این مشکلات و معضلات یکی از نگرانی‌های ما خرید بیش از حد گندم زارعان توسط بخش خصوصی است که این امر نگرانی ما را برای ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز استان افزایش داده اما با رایزنی مسئولان کشور سعی داریم این نگرانی به حداقل برسد تا یک ذخیره‌سازی مطمئن را برای استان شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل اضافه کرد: تاکنون 70 هزار تن خرید گندم صورت گرفته که 35 هزار تن آن از طرف کارخانه‌های آرد‌سازی بوده و ما در تلاش هستیم از گندم بر زمین مانده که تاکنون برداشت نشده است ذخیره‌سازی مناسب صورت گیرد.

عزیزی در پایان سخنان خود یکی از نگرانی‌های موجود در این حوزه را احتمال اختصاص گندم خریداری شده توسط بخش خصوصی است به چرخه مصرف دامی اشاره کرد و افزود:‌ این نگرانی نیز با تدبیر مناسب به ویژه برقراری مشوق‌های مورد نیاز برای زارعان قابل حل است اما ضرورت دارد پیشگیری‌ها از هم اکنون مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول