اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری در تولید گندم خودکفا شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم، این استان در تولید گندم به خودکفایی رسید.

چهارمحال و بختیاری در تولید گندم خودکفا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی ظهر امروز در کارگاه افزایش کیفیت گندم در این استان اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری با توجه به تدابیر و ایجاد زیرساخت‌های لازم، استان در عرصه تولید گندم به خودکفایی رسید.

وی با اشاره به قطع یارانه آرد و نان در کشور و تصمیم دولت بر افزایش کیفیت نان افزود: تدابیر ویژه‌ای در کشت گندم برای کشاورزان اتخاذ شده که مهم‌ترین آن اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی برای اعطاء تسهیلات کشاورزی است.

نیازی، از کشت گندم دیمی در دو نوع سرداری و آذر2 و همچنین کشت آبی شامل انواع گندم‌های امید، الموت، شهداس، الوند و چمران در استان خبر داد و افزود: تغذیه و آبیاری با عناصر میکرو و ماکرو، مکانیزاسیون، نحوه کشت، خاک‌ورزی، برداشت توسط تجهیزات، بیماری‌ها و آفات و کودهای شیمیایی از عوامل تغییر در میزان و کیفیت تولید گندم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: با بیان اینکه سالانه بیش از 110 میلیون تن گندم در کشور تولید می شود گفت: سهم چهارمحال و بختیاری 1.3میلیون تن زراعت گندم است که این رقم 1.1 درصد کشور است.

نیازی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در تولید گندم به لحاظ سطح پایین زیرکشت و مساحت کم در رتبه بیستم کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: عرضه 5 هزار تن بذر گندم در کشت پاییزه سال گذشته، در اختیار قرار دادن وسایل و تجهیزات مکانیزه کشاورزی، کودهای شیمیایی با نرخ دولتی و آزاد و مشاوره محققان و متخصصان با کشاورزان از جمله برنامه‌های این سازمان در حمایت از کشاورزان است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول