اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بویین زهرا:

نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی از اهداف مهم مدارس قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان از اهداف مهم مدارس قرآن است.

نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی از اهداف مهم مدارس قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، علی‌اصغر رجبی‌سگزآبادی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه توسعه آموزه‌های دینی در جامعه ضامن بقای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروز استکبار و به‌ویژه کشور‌های غربی به شدت در تکاپو هستند تا با انواع برنامه‌ریزی‌ها و شیوه‌های ابتکاری و شوم خویش موجب کمرنگ ‌شدن فرهنگ اسلامی در بین آحاد جوانان و دانشجویان مختلف کشور شده و با این کار به طور تدریجی از میزان دلبستگی جوانان به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بکاهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا افزود: تک‌تک مسئولان و مدیران مراکز فرهنگی و دینی وظیفه دارند تا با مستحکم‌تر کردن ارزش‌های انقلابی در بین نسل جوان و با نشاط جامعه مانع از گرایش‌یافتگی شدید آنان به سوی فرهنگ ضد اسلامی غرب و مادی‌گرایی شوند.

وی با اشاره به لزوم توسعه و اشاعه برنامه‌های دین‌محور در مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد: امروز جوانان ایرانی تشنه معارف و احکام ارزشمند و بسیار قوی اسلامی هستند که این مهم نقش و وظایف نهاد‌های فرهنگی و دینی در سطح کشور را فشرده و دوچندان کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویین زهرا با اشاره به‌اینکه فرهنگ والای دینی لازم است که توجه بیشتر مسئولان و مربیان پرورشی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی در کشور نهادینه شود، افزود: باید ساز و کاری فراهم شود تا دانش‌آموزان در کنار آموزش و فراگیری علوم و دانش‌های روز به مسائل دینی و ارزشی نیز توجه داشته باشند.

رجبی‌سگزآبادی با بیان اینکه توسعه مدارس قرآن در سطح مدارس کشور از برنامه‌های بسیار خوب و ارزشمند در راستای جذب جوانان به امور و محتواهای دینی و مذهبی است، عنوان کرد: باید تلاش کرد تا با به‌کارگیری از عناصر و نیرو‌های متخصص در این طرح در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش اقتدار و عزت نظام اسلامی در عرصه تربیت و فرهنگ اسلامی باشیم.

وی بیان کرد: اجرای فوق برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز به‌نوبه خود سهم بسزایی را در ترویج و احیای فرهنگ و ارزش‌های دینی در بین جوانان و نوجوانان داشته و آنان را در برابر تهاجم و دسیسه‌های ضد فرهنگی و ضد ارزشی استکبار و غرب به طور کامل بیمه می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول