اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

2900 نفر در چهارمحال و بختیاری حافظ قرآن می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه سازمان اوقاف این استان برای شرکت در طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم 2 هزار و 900 نفر است که تاکنون 312 نفر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

2900 نفر در چهارمحال و بختیاری حافظ قرآن می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این استان، اظهار داشت: امروز یکی از بحث‌های جدی این سازمان تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم است، به طوری که این سازمان از نخستین روز ماه مبارک رمضان به طور جدی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

وی افزود: طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان سال 90 کلید خورد که یک میلیون نفر از این تعداد، تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور است.

طباطبایی زمان اجرایی شدن این طرح را چهار سال اعلام کرد و گفت: رمضان امسال نخستین سال اجرای این طرح محسوب می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به گروه‌های سنی تحت تعلیم در اجرای این طرح، گفت: گروه سنی هفت تا 12 سال جزء سی‌ام قرآن، گروه سنی 13 تا 18 سال جزء سی‌ام و جزء اول و گروه سنی بالای 19 سال جزء اول، دوم و جزء سی‌ام را در این طرح حفظ می‌کنند.

طباطبایی با اشاره به تعداد قاریان سهمیه اجرایی این طرح در این استان، افزود: استان چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 900 سهمیه دارد که تاکنون 312 نفر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی یکی از اهداف اجرایی این طرح را مأنوس کردن جوانان با قرآن برشمرد و گفت: اگر جوانان شهد شیرین و حلاوت قرآن را بچشند به دنبال روش‌های دیگر پر کردن اوقات فراغت نمی‎روند و در جامعه‌ای که جوانانش قرآنی باشد هیچ ناهنجاری دیده نمی‏شود.

طباطبایی مرحله نخست این طرح را حفظ و قرائت قرآن اعلام کرد و گفت: در مراحل بعدی مفاهیم، تفسیر قرآن نیز اجرا خواهد شد.

وی انجام این طرح را مستلزم یک حرکت جهادی دانست و گفت: تمام اقشار جامعه و مسئولان استان باید به میدان آمده تا فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی شود و جامعه به سمت قرآنی شدن سوق ‎یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای مذاکراتی بین سازمان اوقاف و امر خیریه و جامعةالقرآن، گفت: در جلسات متعددی که با مرکز قرآنی جامعةالقرآن برگزار شد، مقرر شد برای تأمین مکان و مدرس برای برگزاری این کلاس با اوقاف استان همکاری شود.

وی ارتقای سطح مسابقات قرآنی را یکی دیگر از اهداف این طرح‌ برشمرد و افزود: تلاش این سازمان بر این است که ظرفیت‌سازی در راستای مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری افزایش یابد، بر همین اساس اواخر شهریورماه سال‌جاری نیز مسابقات شهرستانی در این استان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول