اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر خبر داد

استقبال از نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استقبال علاقه‌مندان از نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی بسیار چشمگیر بوده است.

استقبال از نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر یونس محمدی صبح امروز در بازدید از هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی بوشهر اظهار داشت: با توجه به نوآوری‌های صورت گرفته در برگزاری نمایشگاه، امسال شاهد حضور بیشتر علاقه‌مندان به امور قرآنی از این نمایشگاه هستیم.

وی بیان کرد: وجود 10 ناشر برتر کشور و نرم‌افزارهای قرآنی به غنای این نمایشگاه افزوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در این نمایشگاه کتب قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان نیز به نمایش گذاشته شده و همین امر موجب شده تا شاهد حضور کودکان و نوجوانان از این نمایشگاه باشیم.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه حدود 2 هزار و 800 عنوان کتاب با وجود ناشرانی همچون دفتر نشر فرهنگ اسلامی، محض یار مهربان، آی سان،نشر قلم،نسیم حیات وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 300 عنوان نرم‌افزار علوم قرآنی در غرفه‌های متعدد شامل کتب مذهبی و عمومی،نرم‌افزارهای قرآنی،کودک و نوجوان، کتب نماز و غرفه پاسخگویی و مشاوره دینی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره مشاعره رضوی در استان بوشهر افزود:‌ رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهمی در تبیین فرهنگ عمیق و پربار رضوی در بین افکار عمومی جامعه دارند و باید بیش از پیش به رسالت خطیر خود عمل کنند.

وی ادامه داد:‌ هر اندازه مردم با سیره و معارف رضوی آشنا شوند، به فضیلت‌های ناب الهی و انسانی دست می‌یابند و روحیه معنویشان ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه دوره هفتم جشنواره ملی مشاعره رضوی از نظر کمی و کیفی از جایگاه بالاتری نسبت به دوره‌های گذشته برخوردار است گفت:‌ اشاعه، گسترش و تعمیق بخشیدن به معنویت به خصوص با الهام از آموزه‌های رضوی مهم‌ترین اهداف ما در جشنواره امسال است.

محمدی بیان کرد:‌ جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به تدریج و سال به سال به سمت و سویی پیش می‌رود که ابعاد تازه‌ای از رویکرد تکریم و ترویج مقام شامخ آن امام همام را مشخص می‌کند.

محمدی گفت: تلاش برای استقرار ارزش‌های دینی و الهی و اشاعه سیره رضوی حداقل کاری است که به مناسبت وجود بارگاه منور حضرت ثامن الحجج (ع) انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: نباید فقط از جنبه فرهنگی به حضور امام رضا(ع) توجه داشت زیرا این حضور جامع‌الاطراف است و می‌توان به ابعاد مختلف آن در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول